• AWO

Någon med tidigare erfarenhet av babysitter?

Hej,
    jag undrar om det är ngn som har erfarenhet av babysitter. vi får vårt första barn i april och funderade på att köpa en babysitter för ca 1200kr från babybjörn. Men så hörde vi från en person på babyland att de för 250kr är lika bra...verkar konstigt. Är det ngn som har erfarenhet av babysitter och vad man bör tänka på när man handlar?
    Tack så mycket!
    kram

• Svar på tråden Någon med tidigare erfarenhet av babysitter?
  • EmA

Det beror ju helt vad man har för krav, det finns ju i olika varianter som gungar sig själva, med musik o annat. Men själva Babysittern är nog i samma utförande. Vi köpte en på Jysk för runt 200 och den har vi haft till två barn nu, varit mycket omtyckt o funkat perfekt.

Det som vi hade som krav var att den skulle vara steglöst inställbar, alltså kunna ligga helt ner och kunna ställa i olika sittande positioner lätt. Samt att klädseln var avtagbar o tvättbar vilket har visat sig vara guld värt

Lycka till!

• emmsan123

Vi köpte en babysitter som man kan ställa in både sitsen och ryggen på, med handtag på. Alltså inte en sån i tyg över en stålram. Babybjörn tar rätt mycket pengar för sitt märke, så jag tror nog att det går bra med en billigare faktiskt.

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • Flickan och kråkan

Vår pojke totalvägrade babysitter. Mitt tips är att låna av någon ni känner precis inledningsvis och sedan inhandla om det verkar poppis. Inte helt ovanligt med barn som inte vill bli satta/lagda på egen hand

• s k r i n d a

Vi älskade vår från Baby Björn och ska använda den till nya bebisen också. Tyckte den var väl värd priset!

Dottern fick tokspel när hon fick sitta i andra babysitters hos vänner, de billiga har inte samma bekväma gung och allra värst är de som är "stela" och fungerar mer som en gungstol.

Kolla på Blocket om en ny är för dyr (eller önska i present från mor-/farföräldrar)

• Sess82

Jag köpte en sån billigare med tyg spänt över en stålram... Minns inte vad den kostade med ca 200 på Barnens Hus. Fungerade hur bra som helst! Hade aldrig lagt 1000 kr till för att få ett märke på den.
    Sen angående dessa som gungar av sig själva och spelar musik, ja dom låter hur mysiga som helst men gud va otymliga och tunga att flytta runt på i hemmet. Då ska man nog ha en i varje rum...
    Fick en annan babysitter också av en kompis. Det var som en tjockare dyna och man kunde fälla sitsen från helt sittläge till liggläge. Fanns även nån grej under man kunde fälla ut så den inte gungade alls, men själva gunget i sig var ändå väldigt litet och stelt. Kostnad för den var säkert en 700 kr.

Ilias 080413
  • fiamalm

Jag tror absolut att en för 250 funkar lika bra, vi har en chicco för 500 med ställbar rygg och man kan välja om en ska gunga eller ej, vilket är jättebra, då kan bebisen ligga där från dag 1 tills den lärt sig att sitta upp, tror vi plockade bort vår när han var 7 mån, nu vet jag inte vad babybjörn är för typ, men de som typ bara är i tyg på en stålställning kan barn inte ha lika länge, iallfall så gillar barn jag känner inte den när de lärt sit sitta upp, däremot gillade de den vi har.

• tosalisa

Köpte vår på Blocket(ny kostade den ca 500)för ca 2-300. Var i hur fint skick som helst. Tror de inte att de märkes babysitterna är så mkt bättre

• buffybus

vi har en babybjörn babysitter... den e helt underbar.. älskar den.. det här härliga gunget så om barnet sen lär sig o spralla så får dem själva igång gunget...

nu snackar jag inte om dem här med musik o självgung.. utan vanlig sitter.

vi köpte vår begagnad iallafall.. skulle aldrig vilja ha en vanlig billig stel nu när jag har denna... bebis nr 2 ska få ha denna också

André ska bli storebror i Juli-09
  • EmA

buffybus skrev 2009-02-17 20:47:58 följande:

vi har en babybjörn babysitter... den e helt underbar.. älskar den.. det här härliga gunget så om barnet sen lär sig o spralla så får dem själva igång gunget... nu snackar jag inte om dem här med musik o självgung.. utan vanlig sitter. vi köpte vår begagnad iallafall.. skulle aldrig vilja ha en vanlig billig stel nu när jag har denna... bebis nr 2 ska få ha denna också
    Fast för att den är billig behöver den ju inte vara stel? Vår som är från jysk o är billig, är inte alls stel. Man kan också välja om man vill ha dne i gungläge eller utan, fast vi har alltid den i gunläge. Både ryggstödet och fotstödet är ställbart. Ja jag tycker att den är hur bra som helst och nu använder vi den som sagt till nr. 2
Svar på tråden Någon med tidigare erfarenhet av babysitter?