• OPPIE

När började magen synas på er förstföderskor?

Hej. Jag är nu i vecka 7 och är lite tidigt ute. Ville bara kolla runt lite hur ni har upplevt att magen växt. När behövde ni byta upp er en storlek på byxor?

Nu är jag ganska rund vilket gör att min magen inte kommer att synas så väl, speciellet inte i början men ändå...

När var det synligt på er och var li nomalviktig eller rund tidigare?

Avvaktar era svar med spänning
    Mvh SOphie

• Svar på tråden När började magen synas på er förstföderskor?
  • Chili mum

Det är olika från person till person.
    Är sj i V 19 och syns inget på mig än!!

L 041216 & M 060224 BF 090711
  • lindalita

På mig syntes det tidigt, kanske runt v.10, var omöjligt att dölja! Var normalviktig.

• zweedsmeisje

min mage började synas efter vecka 20 ungefär. Men ville gärna ha rätt löst sittande byxor med en gång för det kändes obehagligt att ha nåt som tryckte på runt magen.

• Heavenlyfaith

Min mage började synas i vecka 17 ungefär o jag va innan grav ganska underviktig...

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • J R

Jag har fått sluta ha mina jeansbyxor. Var nog redan i v.7
    Är i v. 11+2 idag. Har som tur är 2 finbyxor med lite stretch i som funkar utmärkt....

Min mage putar redan lite grann, men det är ju tarmarna nu i början. Går liksom inte att hålla in magen som tidigare.

Är normalviktig....

• Kinya

Jag slutade ha mina jeans direkt när plusset kom men det beror nog mer på att mina jeans var väldigt tajta redan innan.

Nu i v10 har jag börjat använda mammajeans med låg mudd som komplement till mina vanliga byxor och leggings. Men jag skulle inte vilja påstå att det syns att jag är gravid riktigt än. Men magen blir svullen ibland och då är det skönt att det inte trycker på magen. Jag är 1.65 och vägde 58 kg när jag blev gravid och har väl gått upp 1-2 kg vid det här laget. Längtar efter den riktiga bebismagen!!

• HeBen

Under dagarna ser jag lite sådär småmullig ut och på eftermiddagen/kvällen ser jag ut som om jag vore i 5e månaden (min kära mors kommentar) och då är jag bara i v.12 (11+5) Men eftersom det sväller så under dagen tar jag för givet att det mestadels är tarmarna som tar plats..

Jag var väldigt benig innan jag blev gravid men då matsuget startade vid jul satte sig allt julgodis, så ca 4kg har jag gått upp redan (hur ska det här sluta!?) och många byxor är redan undanplockade.. Jaja, det är värt det i slutänden =)

• Inez matte

Normalviktig och i v.21 syntes det på mig med första.

• SABL

hm, syns och syns... Det ser ut som att jag gått upp i vikt, men inte att jag är gravid. Har lite hull sen tidigare. Är i vecka 20.

Svar på tråden När började magen synas på er förstföderskor?