• Felicia6

Vart är min midja?

Jo som många vet har jag gått ner massa i vikt och då hänger ju magen mer och mer. Jag har varit noga med att mäta mig under månaderna oxå eftersom det ibland inte händer saker på vågen så kan det hända med måttbandet.
    MEN, nu har jag ett stort problem.. Vart är min midja?
    lila "ploppen" är där jag har naveln i dagens läge och sen har jag dragit två linjer. Just nu mäter jag efter den lila linjen. Vet ju vart midjan är på sidorna men inte över magen som sagt.
    Så nu behöver jag eran hjälp. Vart i hela friden ska jag mäta?

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vart är min midja?
  • Spartacus

varför mäter du så snett nedåt framtill? för att det blir mindre nä, den vita linjen är ju vid midjan och man mäter ju rakt runtom? den lilla går ner och mäter kulan fram och runtom där ligger amningsdepåer och höftben... det är ju inte midjan

grattis till viktnedgång! du ser toppenfräsch ut!

• Felicia6
    Spartacus skrev 2009-02-17 12:01:29 följande:
    varför mäter du så snett nedåt framtill? för att det blir mindre nä, den vita linjen är ju vid midjan och man mäter ju rakt runtom? den lilla går ner och mäter kulan fram och runtom där ligger amningsdepåer och höftben... det är ju inte midjan grattis till viktnedgång! du ser toppenfräsch ut!
    Tack Jag har som alltid fått för mig att midjan är där det går in på sidorna och så förbi naveln men nu skiljer det 10 (!!) centimeter mellan vita strecket och lila strecket så jag började bli fundersam då jag märker att naveln åker längre o längre ner så jag vart tvungen att fråga
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Smultron ett

Jag hade mätt på det bredaste stället. Typ vid naveln.
    Men grejjen är väl att man ska mäta på samma ställe varje gång, bara sen spelar det väl inte så stor roll var.

• malibos

Annat: Jag skulle ha mätt från naveln och rakt runt, inte sådä hängande.

• Liiza

Jag har haft samma fundering,
    har inte gått ner i vikt (ÄN)
    men fett på höfterna gör att det smalaste stället är högt upp..

(svårt att förklara..)

Jag har mätt rakt i navelhöjd..
    men om jag går ner i vikt kanske naveln hamnar längre ner?

Jag får be min omgivning om hjälp här

• mariagbg

Midjemåttet ska mätas mitt imellan nedersta revbenet och höftbenet.

Grattis till viktnedgången!

• sherlock

Jag mäter på smalaste stället, det brukar dom gör i typ bruk bitil och sådant. Där den vita tråden sitter.

Grattis på viktnedgången, du ser jätte snygg ut!

• klurifax

Midjan brukar man definiera som det smalaste stället mellan höftben och revben.

Svar på tråden Vart är min midja?