• Lotten73

voltaren farligt äta när man planera bli med barn???

Hej!
    Har vart på semester nere på västkusten.
    Kom hem idag.
    Vi hade det kanon sol varje dag så vi kunna bada och ha det gott.
    En fråga bara jag fick ont i ryggen typ som mensvärk.
    Hade det när jag åkte ner med men trodde det skulle gå över men ikke.
    uppsökte en läkare där som skrev ut Voltaren 50 mg åt mig.
    Men när jag läste bipacksedeln står det att man inte ska äta dessa om man planera bli med barn eller har svårt att bli med barn.
    Jag tänkte ej på att säga att vi planerar att få barn för jag visste ju ej att voltaren inte är bra då.
    Hur ska jag göra?
    Ska jag fortsätta äta dom ett tag till eller sluta helt?
    Ska iofs till min ivf läkare på torsdag för att kolla när jag kan sätta igång med ivf,ska fråga honom då men undrar om jag ska äta dom fram tills dess.
    Nån som vet?

Kram Lotta

• Svar på tråden voltaren farligt äta när man planera bli med barn???
  • Rapunzella

Jag tror inte att det är farligt, däremot så räknas Voltaren till en grupp smärtstillande som kallas "NSAID-preparat" och vissa studier har visat på att det skulle vara svårare att bli gravid om man äter sådana.

Jag åt Naproxen under mina första IVF-försök, men slutade faktiskt när jag hörde detta - kände inte för att ev. minska våra chanser - vet dock inte om det egentligen spelade någon roll.

Om Alvedon funkar för dig så skulle du kanske gå över till det - även Ipren räknas till NSAID, tyvärr!

• Sanna73

När vi var på IVF information sa de att när vi böjrade med IVFen skulle jag undvika all annan smätrlindring (ipren, ibumitin osv) och bara använda alvedon och panodil. Räckte inte de skulle jag ta kontakt med kliniken.

Tror inte det är faligt att du ätit dem nu men det är nog bättre att byta och gå över till alvedon eller panodil. Personligen tycker jag panodil zapp funkar för mig även när jag haft ganska krafrig smärta.

• Southern Belle

Voltaren ar ett inflammationshammande lakemedel och eftersom agglossningen ar en slags inflammation kan det resultera att man inte agglossar om man tar sadana tabletter!

• Emmiez

Precis som southern belle skriver så är det inflammationshämmande..
    detta kan innebära att även om ägget fäster så tror kroppen att det är en inflammation och stöter bort fostret..

prata med läkaren och se vad dom säger..

• Lotten73

Tack för era svar.
    Äter alvedon fram tills dess att jag ska till läkaren.
    Hör med honom då vad han rekomenderar att jag tar istället för voltarenen.
    Vill ju inte riskera att det blir nåt knas nu inför ivf:et.

Kram Lotta

Svar på tråden voltaren farligt äta när man planera bli med barn???