Alfa-kassan! Någon som vet vad som gäller??
Eftersom min man nu tagit över föräldraledigheten har jag återanmält mig till arbetsförmedlingen. Och ska då även återigen ha Alfa-kassa, precis som innan Emma kom.
Fick hem brev där jag måste fylla i vart och när jag gått i skolan, samt vilken/vilka skolor jag gått i och när jag slutat. Men detta gjorde jag förra gången! Måste jag skicka in nya papper på det? Det är 4 månader jag inte haft Alfakassa!
Och denna gången sa AF att jag måste skicka in arbetsgivarintyg, då jag har några timanställningar. Eftersom många fortfarand eär på semestrar har jag fått lämna in dessa papper på jobbena så skulle de personerna som ska fylla i dessa, göra det när de kommit tillbaka. Men den första utbetalningen borde bli nu i slutet av augusti och jag har även skickat in mina kassakort som jag ska. Kan jag bli utan pengar denna månaden om jag inte hunnit skicka in arbetsgivarintyg och skolinfon??
Någon som vet? Det går inte att ringa dem! Har försökt en vecka. Det enda svar jag får är att "Det är många som ringer oss nu. Tyvärr kan vi inte ta ditt samtal. Var god försök igen". Och deras mail funkar inte heller, så enda chansen man kan få tag på dem är genom att lyckas slå sig in i telefonkön eller skicka ett brev. Och det kommer ju ta hur lång tid som helst!