• Lenan

Hon spottar ut nappen fast hon vill ha den! finns det nån speciell sort man kan testa?

har en liten tjej på snart 3 månader här hemma.

då hon åker bil och vagn brukar nappen stanna i munnen, men när hon vill ha den annars (oftast när hon ska sova bara) så tuttar hon några tag opch sen spottar hon ut den, men blir ändå sur för att den försvinner så hon letar den...

finns det nåt knep man kan testa? nån särskild sorts napp? har prövat 3 sorter nu, och hon gillar ju dem hon har nu i vagn och bil. (minns inte vad det är för märke)

någon som har nåt tips?

• Svar på tråden Hon spottar ut nappen fast hon vill ha den! finns det nån speciell sort man kan testa?
  • Hallonmun

har du testat med latexnapp, de kan vara lite mer tröga än silikonnapparna. Annars är det bara att prova sig fram, tills man hittar en modell som funkar

• Lenan

är latex dom "genomskinliga"? isf har vi testat sånna...hon har sån där brun nu...men jag ska inhandla fler :0) försöker introducera snuttetrasa också...

• snarret

De genomskinliga är silicon.
    Finns nappar med lite matt yta på, en sån kanske ore bättre? Har ni provat olika modeller?
    Min bebis är jättekräsen med nappar,det måste vara rätt modell och material och märke :P

• Heahog

Sätt nappsnöre på & sätt fast den på hennes body, där hon ser den. Då kan hon försöka stoppa in den själv oxå :)

• gulletussan

Har samma problem och vår tjej (6veckor) verkar föredra en Mam silikonnapp som vi fick i en sån gratis-låda till nyfödda. Den är ganska rak. Har inte lyckats hitta såna nappar i butik så det blir klurigt när den pajar... Hittade en liknande i latex men den verkade hon inte gilla. Ska nog köra igenom och testa de vi har hemma en gång till, vid olika tillfällen. 

Får jag fråga, Lenan, om du ammar? Jag har tänkt att vår lilla tjej kanske har svårt att suga rent allmänt för vi har inte lyckats få till amningen heller utan hon får flaska.

• Esska

Min lilla tjej är inte särskild förtjust i nappar, tar bara NUK

• Lenan

gulletussan: jo jag ammar, men det strulade i början så sina 4 första veckor fick hon min mjölk på flaska, sen har jag kört med vårtnapp eftersom hon inte tar annars. men nu har hon fått för sej att ersättning får man ju snabbt och utan större ansträngning, så nu måste jag börja med flaska och"lura" dit min tutte...inte helt lätt alla gånger ;0) men annars gallskriker hon bara..haha..

har såna där nyföddsnappar i latex här hemma också, kööpte såna på apoteket när vi åkte hem från bb, de funkade i början...ska nog testa dem igen! för de va ju lite sträva...hmm

• Mamma till två mirakel

Min kille tar också bara NUC..silikon,de är något böjda så de åker inte ut lika lätt....

(¯`°?.¸ ღ♥Adam mamma älskar dig över allt annat ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Renate78

Hej

Har ni testat att spruta lite bröstmjölk på nappen. Det fungerade för mig. Fick göra det några gånger men sen gick det mycket bättre. Kanske inte alls fungerar för er men ett litet tips iaf...

• Lenan

renate: åh ja det ska jag nog ta och testa!
    brukar doppa den i vatten ibland, men den åker även då ut efter ett tag ;0)men bröstmjölk lär ju va godare..

• Lenan
    Svar på #12
    finns dom att köpa i typ vanlig affär?
  • Jempajenny
    Lenan skrev 2009-02-17 18:23:37 följande:
    Svar på #12finns dom att köpa i typ vanlig affär?
    Om du menar MAM så finns de i alla "vanliga" affärer typ Coop, ICA, Willys... De mindre napparna var liksom för små i sugknoppen (om du förstår). De från 4 månader har en mycket störr knopp och då flyger den inte ut lika lätt. Napparna är relativt billiga så det kan ju vara värt att testa.

Lycka till!
  • Lenan

härligt! har antecknat och ska iväg och köpa såna imorn tror jag :)

• Heahog

Men du, Mam latex 0-6 månader brukar finnas i vanliga mataffärer? Köpte alltid min sons bebisanappar på Willys, konsum & Ica.

gulletussan skrev 2009-02-17 14:46:29 följande:
    Har samma problem och vår tjej (6veckor) verkar föredra en Mam silikonnapp som vi fick i en sån gratis-låda till nyfödda. Den är ganska rak. Har inte lyckats hitta såna nappar i butik så det blir klurigt när den pajar... Hittade en liknande i latex men den verkade hon inte gilla. Ska nog köra igenom och testa de vi har hemma en gång till, vid olika tillfällen.  Får jag fråga, Lenan, om du ammar? Jag har tänkt att vår lilla tjej kanske har svårt att suga rent allmänt för vi har inte lyckats få till amningen heller utan hon får flaska.
  • Heahog

NUK fick sonen på Neo, det var iaf med liten sugdel, vilket passade de små prematurorna väldans bra. Han tog den nån gång, sen totalvägrade han i 6 månader. köpte alla möjliga märken.

Tyvärr finns ju inte NUK i vanliga mataffärer vad jag vet :/

Han kör iaf med MAM nu.

Esska skrev 2009-02-17 14:47:59 följande:
    Min lilla tjej är inte särskild förtjust i nappar, tar bara NUK
Svar på tråden Hon spottar ut nappen fast hon vill ha den! finns det nån speciell sort man kan testa?