• Anonym (Nybörjaren)

Intimrakning

Kanske en pinsam fråga så jag väljer att vara anonym. Är nämligen så att jag aldrig riktigt "vågat" raka de intima områdena, dels pga ev besvär men också pga att jag har tyckt det vara pinsamt i gemensamma omklädningsrum. Men efter att ha förstått av kompisar att fler "friserar" sitt intima område än låter bli skulle jag också vilja prova :)

Så, till mina frågor:
    Vad är bäst, rakhyvel eller ladyshave (rakapparat) för det intima området?
    Hur ofta behöver du raka dig?
    Behöver man göra något ytterligare för att slippa ev besvär?
    Hur mycket tar du bort?

Slutligen, tror du att det är vanligt med intimrakning idag eller är det bara en "modegrej"?

Tack på förhand...

• Svar på tråden Intimrakning
  • Pumpan81

om du aldrig gjort det förut skulle iaf jag rekomendera ladyshaver, vanlig rakhyverl är älätt o slitna o skära sig med, inget roligt alls.
    jag ahr själv aldrig tyckt att det är fint o racka bort allt asså totaly nude där nere..
    ser ju ut som ett barn då.
    men som iaf jag tycker är fint är o trimma ned allt hår i en bra längd. sen kan man göra håret kortade på sidorna raka ned helt så det blir en strimma i mitten typ.
    se om du rakar med hyvel, raka ALDRIG mothårs, då får du massa kliande prickar, inget sdkönt det heller.
    o när du rakar dig kan jag rekomendera att du smörjer in hela paketet med barnolja.

• Karisma

Skulle det fungera att vaxa eller använda hårborttagningsmedel när man rakar sig där nere? Är så jobbigt att hålla på att raka sig hela tiden. Fast hellre det än att vara hårig..Kram K.

• Solrosen1972

Det bästa är vax eftersom rakning kliar enormt mycket när det växer ut. Nu finns det Brasilianskt vax på Åhlens som tar bort allt eller det man vill.

• Pumpan81

solrosen1972
    AJ vax måste göra svin ont
    testade i bikinilinjen en gång fick blå/svarta stor märken efter, som sugmärken

• Karisma

solrosen1972-> tack för ditt svar..DÅ är det det jag ska köpa..Kram K.

• Anonym (Nybörjaren)

Oj, låter avancerat med vax. Antar att det gör ont. Finns det någon beskrivning i förpackningen som visar hur man gör. Huuu, ryser vid tanken på att använda vax :)

• Anonym (Ja!)

Vad är bäst, rakhyvel eller ladyshave (rakapparat) för det intima området?
    Använd en rakapparat om du har en sådan. Både enklare och går snabbare/säkrare.
    Hur ofta behöver du raka dig?
    1 gg/veckan
    Behöver man göra något ytterligare för att slippa ev besvär?
    Jag gör inte det
    Hur mycket tar du bort?
    Lite olika men ofta det mesta

Slutligen, tror du att det är vanligt med intimrakning idag eller är det bara en "modegrej"?
    Mycket vanligt är min uppfattning

Svar på tråden Intimrakning