• lurksmulan

Hur få bort unken lukt?

Vi har några handdukar som luktar unket hur mycket jag än tvättar de, vet någon hur man får bort lukten? (Jag vet att det är ganska enkelt att slänga de och köpa nya men jag vill först och främst ha bort lukten).

• Svar på tråden Hur få bort unken lukt?
  • bambigirl

Jag undrar också! Min mans t-shirtar luktar illa runt "kragen", tror att det är hans svett, han har de när han jobbar. Vi har försökt med utspädd ättika, men det hjälpte inte.

• Gisse the one and only

Dags att slänga handdukarna. Om det ej går ur i tvätten så har de gjort sitt. Prova först med utspädd ättika.

• S a C

Jag har ett fruktansvärt bra tips!

Hade samma problem med unken lukt på ett par jeans, den gick inte bort hur mycket jag än tvättade dom. Men min sambo köpte en väldans bra sprej, Yoko Air heter den. Funkade! Jag trodde verkligen inte att den skulle funka men attans, jeansen luktar ingenting längre.

Har även katt och sprejar det på en handduk och hänger i badrummet så att det inte ska lukta våt kattsand. OCH så sprejar jag det i skor och tar bort den äckliga lukten!

Så mitt råd är att köpa sån sprej!

• Kyssen

Vi hade samma problem med våra handukar, vi provade då att tvätta i 90 grader istället för 40 som vi annars alltid kör, och då försvann lukten!

Svar på tråden Hur få bort unken lukt?