• modell11

Varför känns det som min dotter älskar pappa mer??

Hej alla mammor och pappor!

Jag vill bara höra om det är flera med mig som tycker det är jobbigt när barnen är pappas flicka?? Min dotter är två år och jag har alltid haft huvudansvaret för henne och jag älskar henne helt galet mycket... Vi fick kämpa länge för att få henne så vi slås nästan om hennes kärlek:) fast på ett fint sätt.. Men oftast är hon så pappig, jobbigt tycker jag när ALLA andra barn verkar gallskika efter mamma. Känner mig så hopplöst dålig och oälskad.. jag kanske borde satsa mer på mig själv då jag helt glömt mig själv sen hon föddes. Pappa däremt tränar och jobbar mycket och därför "borde" hon ju ty sig mera till mig...... Eller????

Kram en ledsen mamma:(

• Svar på tråden Varför känns det som min dotter älskar pappa mer??
  • Hannah76

Det beror nog på att du alltid har och är där för henne - hon har och får längta mer efter sin pappa.

• Schnooglewookiemush

Såklart hon älskar dig lika mycket som hon älskar sin pappa.
    Men det kanske är så att hon saknar honom eftersom han är borta?
    Du finns ju alltid där, och då har hon ju inte chansen att sakna dig. Att hon visar mer känslor för sin pappa för att han är borta mycket.
    Hoppas du förstår hur jag menar.

• modell11

Tack Hannah, som sagt jag borde nog låta henne sakna mig också ibland....

• modell11

Tack AtroCious. Förstår vad du menar:) Jag ska nog ta hand om mig själv lite bättre....

• Schnooglewookiemush
    modell11 skrev 2009-02-17 18:39:33 följande:
    Tack AtroCious. Förstår vad du menar:) Jag ska nog ta hand om mig själv lite bättre....
    Du kan ju se det på ett positivt sätt; din flicka känner sig väldigt trygg med dig, hon vet att du finns.
    Det tycker jag verkligen att du ska göra.
  • modestyonly

Jag har 5 barn, dom fyra första med en annan pappa än den sista och femte! Jag har varit nummer ett för dom fyra första, men för min 3-åring, som är en riktig pappagris halkar jag hopplöst efter! Han kan verkligen dissa mig, både fysiskt och verbalt, speciellt när vi är tillsammans alla tre, vi är särbo och han bor 50/50!!

Jag har tyckt att det varit jobbigt i perioder, men samtidigt så får man inte bli sotis på sitt eget barn! Det har nog underlättat för mig att jag är "van" mamma och har fått känna på både för och nackdelar med att vara den som är mest poppis!!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
Svar på tråden Varför känns det som min dotter älskar pappa mer??