• Camilla01

"ont i snoppen"

Min lilla kille på 3 år har till och från väldigt ont i snoppen och blir väldigt röd på "toppen". Det svider när han kissar säger han, men det kommer och går. Vad kan det vara?

• Svar på tråden "ont i snoppen"
  • lindi 77

Trång förhud? Jättevanligt, boka tid hos bvc.

• iacata

Det har kommit in smuts innanför så att säga. Försök göra rent.
    Inget farligt utan ganska vanlig åkomma på småkillar, inget att oroa sig för.

• Ärla Minou

Det kan vara balanit. dvs en inflammation i förhud och ollon. Man brukar rekomenderaatt tvätta med vatten tex i badet, ev spruta med en spruta (utan nål förstås) för att komma åt att spola rent under förhuden. Ibland är förhuden för trång (blåses upp som en ballong när pojken kissar) men man ska inte vara och tänja förhuden på något sätt. Ring till vårdcentralen så kan de titta och hjälpa till.

Ibland är det jästsvamp som ligger bakom. Men som sagt fråga VC så får du mera riktiga råd. Bra om någon tittar.

• Takhiza

Jag tror också på att det kan vara trång förhud. Har en bekant som opererats för detta nyligen.

• iacata

Du kan alltid gå till barn och de gör rent där om lillkillen inte vill få det rengjort

• Mannehkunda

Min son har små självsprickor precis vid urinröret, läkaren sa att vi skulle smörja in med riktigt fet kräm varje dag. Det kommer och går, i perioder klagar han aldrig på det, sen kommer det dagar när han knappt vill kissa för att det svider så mycket...

Svar på tråden "ont i snoppen"