• Lycklig Mamma

Hur många tårtor Ni som har haft ca 40-45 gäster?

Hur många tårtor går det åt på 40 pers.? Vi var på ett dop i helgen där det var ca 40 pers. De hade 4 tårtor men bara 2 ½ (16- bitars tror jag) gick åt.

På vårt dop blir det ganska många barn, kanske är de mer förtjusta i tårta. Vi är inte snåla, men det är ju onödigt att ha 2 tårtor kvar efter dopet

Ska beställa idag. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur många tårtor Ni som har haft ca 40-45 gäster?
  • Madicken och Lisabeth

Jag hade beställt till så många som skulle komma, oavsett om de var barn eller vuxna. Om det inte går att få exakt det antal som man blir hade jag tagit till så att det täckt det antal gäster som kommer och så får det hellre bli några bitar över.

Ställer man ut båda tårtorna på bordet så ser ju folk också hur mycket de kan ta för att det skall räcka till alla...

Så hade jag gjort, lycka till!

• Tess76

Vi hade 3 tårtor till 30 pers. och det blev en halv över. Jag håller med Lilla Kanin att beställa lika många bitar som gäster.

Lycka till!

• Lycklig Mamma

Lilla Kanin
    Tack för ditt svar! Vi blir som sagt ca 40 pers och då räcker nog tre 16-bitars tårtor, eller vad tror du? Jag själv tar hellre en liten bit men kanske två ggr, och det tänker jag på. Man ska ju få ta för sig

• Lycklig Mamma

Tess76
    Hur många bitar på varje tårta?

Jo, jag ska nog göra så att jag beställer efter hur många som kommer. 3*16 alltså.

• Phidelie

vi hade likadant.. 36 pers å fyra tårtor. det blev mer än en och en halv tårta över. åt tårta en halv vecka efteråt.

• Tess76

Hm, ja hur många bitar kan det ha varit. Vi gjorde tårtorna själva i 3 st formar med löstagbar botten. En utav dom var lite större, så den kanske var som en 16-bitars och dom andra 10-bitars, eller nåt!?

• Madicken och Lisabeth

Jag hade beställt 3 st 16 bitars om det inte finns en tårta för 40-45 pers för då kanske jag hade tagit det...

Den här bildtårtan köpte vi när jag fyllde år och hade fest tillsammans med 3 st tjejkompisar som också fyllt år. Den var jättegod. Klickar man på den kan man få fram de olika storlekarna och priserna.

www.konsumvarmland.se/tartor.asp&node=8

Detta var bara en liten parentes.

• Lycklig Mamma

Tack så mycket för era svar!

• Lycklig Mamma

Tack så mycket för era svar!

• Lycklig Mamma

Förresten, ni kanske har bjudit på nån slags mat innan också..? Man äter inte lika mkt tårta då kanske

Svar på tråden Hur många tårtor Ni som har haft ca 40-45 gäster?