• Maya S

Nattlampa Någon som vet???

Hej!

Undrar om någon vet vad jag menar med en nattlampa som är som en stickpropp med sken?? En liten rund lampa som man sätter direkt i uttaget för att det ska lysa lite på natten? Var kan man få tag i dessa nu för tiden? vet att jag hade en sån när jag var liten för 30 år sedan. Finns de kvar?

Kram kram

• Svar på tråden Nattlampa Någon som vet???
  • Angel73

Japp de finns kvar vi köpte för nått år sedan på en stormarknad fast de borde väl även ha i lampaffärer.
    Kan tipsa om ikeas spöketlampor med jag tycker den röda är suuuper

• lyckligmamma

Inte riktigt samma. Köpte en på Jysk för 20 kr, sån man sticker i kontakten, Med NALLE PUH motiv. Det var rea

• EmiliaG

Byggvaruhus som Bauhaus mfl. brukar ha, tror även vissa Coop (de med bygghandel) kan ha.

• Silverkatten06

Har sett dem på Bauhaus och faktiskt även på vår lokala ICA. 

Vi har en sån, men jag tycker inte den är så bra om jag ska vara ärlig, den lyser så svagt att jag inte ser sonen om jag tittar in i hans rum på natten. 
  • 183

Jag köpte en Lunetta, Nattlampa på smartasaker.se den tänder sig själv när det blir mörkt i rummet. man kan välja vilken färg den ska lysa i m.m. Funkar bra enligt mig :) Plus att det finns massa annat skoj på den sidan :D

• strojes

IKEA har en nattlampa för 39:- (har jag för mig), den har dessutom ljussensor så den slocknar automatiskt på dagen.

• Silverkatten06
    183 skrev 2009-02-17 20:50:01 följande:
    Jag köpte en Lunetta, Nattlampa på smartasaker.se den tänder sig själv när det blir mörkt i rummet. man kan välja vilken färg den ska lysa i m.m. Funkar bra enligt mig :) Plus att det finns massa annat skoj på den sidan :D
    Den verkar bra. Hur ljust blir rummet av den? Jag vill inte att det ska bli så ljust, bara lite ledljus så att jag ser sonen när jag tittar in...
  • 183

Silverkatten06 skrev 2009-02-17 20:57:23 följande:

Den verkar bra. Hur ljust blir rummet av den? Jag vill inte att det ska bli så ljust, bara lite ledljus så att jag ser sonen när jag tittar in...
    Eftersom det finns många färger att välja mellan så kan man få "lagom ljus". Vanliga vita lyser upp rummet rätt mkt (för mkt enligt mig) medans blått, rött och orange ljuset lyser upp lite mindre (precis lagom så man kan kolla till knodden när han ligger och sover) Kan varmt rekomendera den lampan faktiskt!!
  • Lucky

Min dotter har en sån fin Barbapapa-lampa som man sätter i stickkontakten och som reglerar sig efter ljuset i rummet, toppenbra!

• Misslollipop

Ikea har spöklampor som har ett svagt sken, jättesöta, de har även som nämts sådana man sätter i eluttaget, min dotter har en sådan hos sin pappa, den funkar bra.

• mamma7803
    Lucky skrev 2009-02-17 21:21:44 följande:
    Min dotter har en sån fin Barbapapa-lampa som man sätter i stickkontakten och som reglerar sig efter ljuset i rummet, toppenbra!
    hejsan du hade en barbapappa lampa som man sätter i väggen nu undrar jag om du vill sälja den eller om du vet var dom finns att köpa
Svar på tråden Nattlampa Någon som vet???