Strepsils
Jag har fått så himmla ont i halsen, börjar förmodligen få en förkylning kan man knapra strepsils utan att det är farligt för barnet, jag vill inte ta någon halsmedecin i flytande form eftersom det brukar vara någon form av alkohol i
Jag har fått så himmla ont i halsen, börjar förmodligen få en förkylning kan man knapra strepsils utan att det är farligt för barnet, jag vill inte ta någon halsmedecin i flytande form eftersom det brukar vara någon form av alkohol i
Hej,
Stackars dig som börjar bli förkyld, det är så trist, särskilt när det är varmt ute. Hoppas det blir kortvarigt...
Angående Strepsils och andra mediciner. Fråga på apoteket, de är utbildade på olika läkemedel och kollar upp i FASS om de är osäkra. Jag brukar själv gå in på apotekets hemsida samt Fass och läsa om jag undrar över något. Det finns mycket bra information där.
annamy
Hej din stackare! Jag har varit förkyld i en vecka! Det är inte kul för den släpper inte.
Jag frågade min BM om Strepsils och det var ok att ta men hon rekommenderade hellre Bafusin som är lite smärtlindrande. Näsdroppar och Bromhexin (slemlösande hostmedicin) var inte heller några problem att ta!
Glöm inte att dricka mycket vatten och krya på dig!
Ps för mig blev näsdropparna helt motsatt effekt!
Det står i bipackssedeln ( pappret som följer med asken) i Strepsils att "det inte har kunnat bevisas att medicinen är ofarlig under graviditet", eller ngt liknande. Har valt att inte äta Strepsils då. Fråga på apoteket om alternativ, och läs alltid instruktionerna som följer med, därifrån får man mycket info!