• Anonym (skraj)

Blekt håret, det lossnar!!

Blekte håret för 1 timme sen och såg nu att en del där framme vid underhåret har gått av på mitten. Känner mig panikslagen nu! Finns det något sätt man kan göra så det inte går av, troligtvis inte antar jag..

Fan tänk om jag blir flint nu!!

• Svar på tråden Blekt håret, det lossnar!!
  • Anonym

Ehm..ja det låter ju inte bra. Vad för märke blekte du det med? Brukar du göra det?

• Anonym (skraj)
    Anonym skrev 2009-02-17 21:20:08 följande:
    Ehm..ja det låter ju inte bra. Vad för märke blekte du det med? Brukar du göra det?
    Jag har gjort det 2 ggr tidigare, men inte nyligen. Var nog 2 år sedan sist.
    Jag använde Mood. Det är den enda hårfärgen som täcker ordentligt :S
  • Anonym (Anna)

Hade du i färgen för länge?? Jag hade den i 10 minuter förlänge 1 gång å brännde sönder hela håret :P Blev akut besök hos frissan dagen efter =)

• Anonym

Är tyvärr väldig vanligt och det finns inget att göra åt det. Blekning ska man helst inte göra hemma. Slitet hår är extra känsligt.

• Anonym (skraj)
    Anonym skrev 2009-02-17 21:26:13 följande:
    Är tyvärr väldig vanligt och det finns inget att göra åt det. Blekning ska man helst inte göra hemma. Slitet hår är extra känsligt.
    Jo men frissorna här i stan gör det rödaktigt så det finns inget alternativ om man vill bli blond här.
    Anonym (Anna) skrev 2009-02-17 21:25:46 följande:
    Hade du i färgen för länge?? Jag hade den i 10 minuter förlänge 1 gång å brännde sönder hela håret :P Blev akut besök hos frissan dagen efter =)
    Nej lite mindre än en timme.
    Nu sitter jag och hoppas på att det var bara för att det är slitet.
    Det är inga hårsäckar på stråna som jag kammat bort utan som har "bara" brutits av
  • Anonym

Jo men en frisör vet ju vad dom gör och att man inte kan bli superblond på en gång utan att man måste gå stegvis.

• Anonym

Hade du i det i nästan en timme???

• Anonym (skraj)
    Anonym skrev 2009-02-17 21:32:25 följande:
    Hade du i det i nästan en timme???
    Ja precis som man ska ha det. Mellan 15-60 minuter.
    Anonym skrev 2009-02-17 21:30:10 följande:
    Jo men en frisör vet ju vad dom gör och att man inte kan bli superblond på en gång utan att man måste gå stegvis.
    Nope skulle inte fungera alls enligt de hårfrisörer jag var hos i stan
  • Bispan

Delar av mitt hår gick också av en gång. Det stackars hår som gick av var nog blekt för 3:e eller 4:e gången.

Inte ett dugg konstigt när det var så pass åtgånget som det var.

• Anonym

Dom kanske såg att det skulle skada ditt hår så mycket att det gick av? Man ska lyssna på vad frisörerna säger, dom är trots allt utbildade.

• Anonym

tog du längst in vid hårbotten också? om man bleker ska man ta ungefär 1,5cm ifrån hårbotten för det kan skada mycket, färga blondt går nog däremot att ta vid hårbottnen också. vet inte vad du hade för hårfärg innan, men jag har blekt håret när jag haft både brunt och svart men tog då 1,5cm ifrån hårbottnen och det brukar gå bra, och jag har ändå rätt slitet hår :P men skulle rekommendera att gå till en frisör ändå och iaf bara fråga om råd

• J Anttila

Du bör inte kamma eller borst håret direkt efter en blekning. Jag har gjort det några gånger och då fick det samma efekt. Jag fick snällt vänta två tre daga innans jag riktigt kunde kamma det.
    har håret dessuom blivit nästan som en gummisnodd, så försök att låta håret torka riktigt ordentligt innans du kammar det under en längre tid.

ERIK 080516
  • Anonym

hade du slitet hår innan så kan nog nog vara därför det gick av, man bör inte färga så ofta, speciellt inte bleka :/

• Anonym (mm)

Det där har jag varit med om flera gånger. Håret blir till tuggummi på platser där det varit slitet sen tidigare, det är där det sen går av.
    Var försiktig med kammen/borsten ett tag framöver, jag har mest haft problem de första dagarna med de hårstrån som vill gå av och sen har det blivit bättre.

Mood är för övrigt ett av de starkaste medlen som finns på marknaden och INTE skonsamt för håret överhuvudtaget.

• Anonym (skraj)
    J Anttila skrev 2009-02-17 21:39:09 följande:
    Du bör inte kamma eller borst håret direkt efter en blekning. Jag har gjort det några gånger och då fick det samma efekt. Jag fick snällt vänta två tre daga innans jag riktigt kunde kamma det. har håret dessuom blivit nästan som en gummisnodd, så försök att låta håret torka riktigt ordentligt innans du kammar det under en längre tid.
    Jag borstade ur lite när det satt i :S Ska låta det torka nu och sen får jag se ut som ett rufs. Kammat igenom med händerna nu och det lossnar inte så mycket mer nu iaf.
    Det är en tuss framför örat, typ en del av luggen fast längst in och underst.
    Anonym skrev 2009-02-17 21:39:43 följande:
    hade du slitet hår innan så kan nog nog vara därför det gick av, man bör inte färga så ofta, speciellt inte bleka :/
    Slitet hår har jag, varför vet jag inte, dock berodde det inte på att jag färgat mycket, denna gången =/
  • Anonym (skraj)
    Anonym (mm) skrev 2009-02-17 21:41:17 följande:
    Det där har jag varit med om flera gånger. Håret blir till tuggummi på platser där det varit slitet sen tidigare, det är där det sen går av. Var försiktig med kammen/borsten ett tag framöver, jag har mest haft problem de första dagarna med de hårstrån som vill gå av och sen har det blivit bättre. Mood är för övrigt ett av de starkaste medlen som finns på marknaden och INTE skonsamt för håret överhuvudtaget.
    Nej jag vet att det inte är särskilt skonsamt, men ingenting biter.
    Har ca 8 svarta hårstrån i luggen som inte blekts alls (nej svart är inte min avnliga hårfärg, dom bara finns där och stör)
  • Anonym (skraj)

Där det gick av innan var det strävt och typ hårt.
    Nu har det blivit mjukt igen och känns som resten av håret.
    Då kanske man vågar sova inatt

• jaaag

ohh been there done that! vet hur det känns, man får panik när det bara faller av när man tar i det ! det som jag gjorde när det hände var att jag fick komma in på en akut tid till frissan, sen gjorde dom någon sorts tre-stegs behandling som skulle stärka håret , sen fick jag inte föna, platta eller locka håret på aslänge ! men nu mår håret bra igen :) fick dock klippa tilll det lite eftersom det såg inte klokt ut när det gått av :P

• Anonym (hm)

se till att toppa ditt hår ofta, och gör inpackning MINST 1gg/vecka..
    undvik att föna håret alltför ofta och platta det inte alls nu på ett tag .. om du använder plattång dvs..
    Och använder du det, så se till att ha en bra som du köpt hos en frisör!!! inte de med plattor av metall .. bara skit och sliter aaaasmycket på håret!!

min syster har blonderat sönder sitt hår, hos frisören..
    det blev gula fläckar sist, så den idiotiske frisören blonderade om det.. inte bara en gång.. utan 2-3ggr.. på en och samma dag..!!

i höstas valde hon därför att färga det mörkt.. men vill nu ha det ljusare..
    hon gick till en annan frisör som använde ammoniakfria grejer, först några avfärgningar sen slingade hon det - men det var på gränsen sa frisören..
    håret hade blivit alldeles sprött sedan blonderingarna förra året.. så hon har plattångsförbud, knappt så hon får föna det heller..

ANYWHO.. så fick hon rådet att göra inpackningar med olivolja :)
    Se till att ha en utan färgmedel och som är extra virgin!:)

• Anonym (skraj)

Ska köpa inpackning nu i veckan då!
    Just nu har det inte ramlat av så mycket mer.
    Jag fäller mycket i vanliga fall så det är svårt att veta
    hur mycket av det som jag borstat väck innan ikväll som är vanligt hårsläpp och vad som är av blekningen.

Värsta mardrömmer är att jag vaknar upp utan hår i morgon!

Men gör det inte det så är jag iaf väldigt snygg nu
    Även om jag skulle behöva klippa till det i en kortare frisyr!

Svar på tråden Blekt håret, det lossnar!!