• BabyLillis

Hjälp med vit lögn?

Tycker verkligen inte om att ljuga...
    Vi är bjudna på STOR fest snart där det bjuds på dryck & femkamp... Är bara i femte veckan & vill ju inte berätta för alla än när man inte ens sagt något till familjen.
    Törs inte riktigt vara med på femkampen då vi ska vara ute i skogen & det kanske kan gå vilt till.
    Någon som har några fina vita lögner att dela med sig av till ett sådant tillfälle?
    Sååå tacksam för svar!

• Svar på tråden Hjälp med vit lögn?
  • Tate

Dra till med att du har någon inflammation i foten eller nåt. När min hade det kunde han inte springa, och så åt han någon inflammationsdämpande piller som man inte skulle blanda med alkohol - men han kunde gå som vanligt så man behöver inte fejkhalta eller så

• Dakota

Tejpa ihop två fingrar och skyll på att du har stukat det ena. Säg att du har halkat på en is fläck om någon frågar. Jag skulle iof tro att du kan vara med och leka utan några problem.

• Kinya

Jag tror att det måste gå väääldigt vilt till för att du inte ska kunna vara med och leka i vecka 5. Embryot ligger väl skyddat lååångt nere och långt inne! Prata med BM om du är orolig så kan hon lugna dig.

Annars lät det där med infammation i foten som en bra vit lögn. Du kan kanske vara chaufför och därför inte dricka något? Eller så ska du ett ärende tidigt nästa morgon och vill vara fit for fight så att säga?

• göteborgsfru

Du kan säga att du är rejält bakis Då behöver du intye dricka heller, bara hinka cola...

• fruganL

Åh, den med bakis ska jag köra med, fast åt andra hållet!
    Personalfest på fredag och är också i vecka fem. Vi ska ha med egen dricka så kan säkert fejka till någon "grogg" utan sprit i. Och säga att jag tar det lugnt för jag ska på fest på lördagen och inte orkar festa två dagar i rad längre, eftersom jag börjar bli gaaaaaaammal. (Hela 28 år i år hahaha)

Lycka till med lögnerna och embryot!

• baby78

Jag är en sån där huvudvärksmänniska (migrän ibland) så det kommer nog att funka för mig som vit lögn ett tag.

• Kinya

Ett tips på en supergod alkoholfri drink:

2/3 tranbärsjuice
    1/3 grapejuice

Mums! Riktigt beskt och gott, inte så sötsliskigt som alkoholfria drinkar annars är.

• fruganL
    Svar på #7
    Kalasbra!
    Vad kan man låtsas att det är för sprit i den, om någon frågar?
  • Linnselusan

fruganL skrev 2009-02-19 08:15:48 följande:

Svar på #7Kalasbra!Vad kan man låtsas att det är för sprit i den, om någon frågar?
    Måste bara hoppa in här & tipsa om man gillar öl..
    När jag vänta i somras så skulle vi ha fest.
    Men jag ville ju inte berätta för folk än, så min sambo hitta öl som är helt alkoholfria carlsberg, ser exakt ut som flaskan man köper på systemet..Ingen misstänkte något alls..Finns bara en Pyttetext som det står nonalcoholic..Ingen som ser det
  • Kinya

Man kan nog säga att det är vodka i den eller kanske till och med lite rom. Prova den hemma innan så kan du känna av det själv. Den ser ju till och med ut som om det vore en vanlig drink eftersom den inte ser så juice-ig ut =)

• fruganL
    Svar på #9
    Jo jag vet... OM man gillar öl!

Men det lättaste måste vara att blanda "drinkar" och låtsas att det är sprit i. Det jobbigaste är väl om någon ska ha receptet och sen inte får den lika god hahaha.

Nåväl.

TS: Stukat finger, bakfull och en alkoholfri drink i handen kommer göra susen på trekampen i skogen!
  • BabyLillis

TACK alla ni för roliga & bra svar!
    Nu har jag ju mängder av ursäkter att dra till med när alla kompisar blir misstänksamma. = )
    Kram på er!

• skyttenC

Säg att du är chafför om det nu är långt bort och du har körkort!! eller att du äter pencilin för något? typ urinverksinfektion...

• sunshine82

Jag va på kräftskiva när jag va i 5 veckan och jag hade till och med med mig alkoholfritt vin för att ingen skulle misstänka något, i pet flaska, sa att jag fyllt från en bag in box. Men en av festdeltagarnas morsa som va bra i gasen, ropa ut i hela lokalen helt plötsligt "Jag ser på dig att du är gravid" Faan va arg jag blev, sen höll hennes son på att klappa mig på magen stup i kvarten, så jag stannade över middan, sen åkte jag hem, min kväll va förstörd. Tycker inte att man gör så.

Svar på tråden Hjälp med vit lögn?