• smultron78

Vilken färg i blont hår om man vill bli brun?

Jag skulle vara duktigt häromdan å blondera min utväxt å självklart blev det gult!!!
    Nu ska jag på antällningsintervju imorrn å ser hemsk ut i håret...
    tänkte höra om ngn vet ngn bra färg å vilket märke jag ska ta? vill inte bli jättemörk...
    en vän sa till mig oxå att risken att håret blir grönt nu när jag precis blonderat det e stor, stämmer det?
    kom gärna med förslag till mig!!!

• Svar på tråden Vilken färg i blont hår om man vill bli brun?
  • Carisma95

Jag håller med din kompis. Att ge sig på färgning efter att precis har blonderat sig, är som att be om problem!

Mitt råd är: Gå till en frisör. Dyrare, ja? Men värt det.
    Försöker du fixa det själv är risken STOOOR att det blir fel.

vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • smultron78

okej...
    tänker ändå ge mig på det hemma åblir det inte bra kommer jag raka av mitt hår... så får man friskt nytt hår igen!

• Carisma95
    smultron78 skrev 2009-02-18 09:49:58 följande:
    okej... tänker ändå ge mig på det hemma åblir det inte bra kommer jag raka av mitt hår... så får man friskt nytt hår igen!
    Ska du gå till intervjun i (kanske) fel färg eller avrakad då?
    vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • KARATE BEBISEN

Fråga hos en frisör ofta kan man köpa färg hos dom. När håret är blekt har man tagit bort pigmenten och därför slår det ofta över till grönt när man förgar brunt. först måste man alltså få dit pigment göra en förpigmentering. används ofta en rödtoning till det sen kan man lägga en brun färg. Som du hör är detta inte helt lätt att göra själv. Finna schampon som brukar kallas silverschampo tror jag som kan dämpa det gula men jag vet inte om det går så fort. Jag är inte frisör kanske jag ska säga också har bara jobbat i många år på parfymavdelning på Åhlens

• KARATE BEBISEN

Finns ju blonderings spray i färghyllan också. bleker något steg. sprayar man bara på i hela håret eller slingor och torkar med fön eller sol. Man kan göra flera gånger om man vill ha ljusare. kanske kan vara något. Jag har räddat mitt hår med det en gång. var nästan orange efter ett besök hos en mindre bra frisör. blev blond efter ett par sprayningar

• Milla med killar

Jag har gjort det och enligt min frissa behöver man bara köpa en färg som har lite brunt i sig. Prova garniers ljust guldbrun 5:3 Lycka till!

Carpe diem... Lev i dag i morgon kan det vara försent
  • Milla med killar

menar ju en färg som har lite rött i sig och det har ovanstående.

Carpe diem... Lev i dag i morgon kan det vara försent
  • sherry mum

är inte alls svårt att göra. jag förpigmenterade håret hemma med röd färg och la sen över poly country colors ljusbrun och håret blev som sagt-ljusbrunt!
    hade jättekass hårkvalite innan och verkligen vitblont hår men det gick bra ändå.

• smultron78
    sherry mum skrev 2009-02-20 08:27:38 följande:
    är inte alls svårt att göra. jag förpigmenterade håret hemma med röd färg och la sen över poly country colors ljusbrun och håret blev som sagt-ljusbrunt!hade jättekass hårkvalite innan och verkligen vitblont hår men det gick bra ändå.
    Hejsan!
    Var köpte DU den färgpigmeneten? Å kommer DU ihåg vad den hette? 
  • sherry mum

det var på ica. wella colomousse i färgen kastanj.

smultron78 skrev 2009-02-20 10:12:56 följande:
    Hejsan! Var köpte DU den färgpigmeneten? Å kommer DU ihåg vad den hette? 
Svar på tråden Vilken färg i blont hår om man vill bli brun?