• Anonym (känslig)

Behöver tips och råd ang glidmedel

Jag är en tjej som är ganska torr i mitt underliv. Varje gång jag och min sambo har sex måste jag använda glidmedel. Även om jag blir upphetsad och "blöt" där nere så brukar inte det räcka för att vi ska kunna fullölja hela samlaget. Även om vi skulle vilja, kan vi inte ha sex varje dag. Jag blir öm och får nästan som skavsår vid öppningen. Så vi måste hoppa över en dag så jag hinner "läka" i mitt underliv.

Har provat Apotekets Klick som är vattenbaserat glidmedel, men jag var för kännslig för det. Det sved och kliade efteråt.
    Har även provat Eros som är ett silikonbaserat glidmedel. men jag behöver så stora mängder och det verkar gå in i huden på något sätt, så man måste ta mer och mer... och den är inte särskillt billig heller.
    Sen har jag provat med barnolja och vaselin men de absorberas snabbt in i huden. Man blir så himla oljig och min kille har svårt att tvätta av sig all olja.

Så jag undrar om ni har tips på något bra glidmedel som räcker länge och är skonsam mot huden där nere.
    Är det någon annan som har samma problem?

• Svar på tråden Behöver tips och råd ang glidmedel
  • Siiri

Aco Intim tvättolja tycker jag funkar ganska bra, fri från konserveringsämnen och oparfymerad, irriterar inte mina känsliga slemhinnor. Är förstås också oljig ( det är ju en olja :), men inte på samma sätt som av barnolja/olivolja etc.

Använder den också till att tvätta mig med, man behöver inte ens skölja bort den med vatten om man inte vill, räcker med att torka av den lite.

Om du får småsår därnere efter att ha haft sex, brukar bepanthen-salva påskynda läkningsprocessen, åtminstone för mig.

Lycka till :)

Kram , Siiri

• Anonym (en till)

hej!

Jag känner igen mig lite i va du skriver o vill vara anonym för det hör till mitt privatliv o jag vil inte att mina vänner ska vet ALLT om mig.

Jag o sambon har testat ett nytt glidmedel som heter Invit class, finns med olika smaker. Tycker att det är drygt o effektivt. Dessutom kan man även slicka på det. Är vattenbaserat så det är lätt att tvätta bort o ger inga fläckar. Har ett bra ph-värde oxå. Gå in på invitclass.com o kolla. Såg att addressen fanns på flaskan, har inte kolla själv om den fungerar. Vi är nöjda med det iaf!
    Lycka till!

• Teskedsmamman

Det finns en mjölksyragel på apoteket (kommer inte ihåg vad den heter) som kladdar ner en hel del och som dessutom är bra för slemhinnor och bakterieflora!!

Testa dem, de kostar inte sååå mycket!!

• Siiri

TeaSpoon: Är det alltså ett glidmedel, eller någon produkt för underlivsvård (tyckte det lät intressant, tänkte kolla på apoteket)?

• Nika75

Jag har testat glidmedlena Liquid Silk samt Astroglide och de gillar jag. Även Bioglide (tror de heter så) var bra, dock lite tjockare i konsistensen och inte lika drygt. Alla tre är vattenbaserade, är personligen inte alls förtjust i silikonglid. Klick måste vara de sämsta glidmedlet som finns på marknaden - det bara klibbar och torkar ju - fattar inte att det är det enda som Apoteket har.

• Anonym (känslig)

Är det ingen mer som har tips på bra glidmedel?
    Har någon testat det glidmedel som heter LU:B från babyornot?

• Anonym (känslig)

Hittade mjölksyregelen som TeaSpoon pratade om. Den heter Lactal gel och finns på Apoteket för 74 kr. Tyvärr ska man inte använda den när man försöker bli gravid, så det var inget för mig...

• Anonym (känslig)

*puffar på*

• Skogsrået

Jag kan tipsa om Pjur Woman Bodyglide som är ett silikonbaserat glidmedel. Superdrygt så även om det kostar en del så är det värt det!

• Anonym (Jag)

Jag hade en lång period i livet med liknande problem och efter ett gyn.besök fick jag en salva, tror att det var Östrogen i den, som jag skulle smörja in underlivet med under en viss tid, det skulle göra mina slemhinnor mycket mindre sköra och det hjälpte faktiskt.

Sen gäller det att vara nyförälskad ELLER att bli ordentligt tänd för att det ska bli tillräckligt vått för annars kommer dessa problem som ett brev på posten. Ta tid på er innan samlaget.

• Anonym (Jag)

Jag vill tillägga att jag inte är en gammal tant eftersom jag fick Östorgen *Ler* Och när detta inträffade var jag under 30 år.

• Anonym (någon)

Hej!

Vi använder också pjur woman bodyglide, tycker den är jättebra.
    Jag fattar inte heller hur Apoteket kan sälja den där läskiga Klick,
    dessutom som enda sort
    Sist gång testade vi ID Bubblegum Blast den var jättebra och luktade gott med

Må gott!

• artbitch

Klick är det sämsta klistret jag någonsin testat!!
    Tycker som trådstartaren att barnolja inte fungerar optimalt... Puffar lite här som ni märker, vill ha fler tips!!

• Anonym (känslig)

Någon mer fler tips?

*puffar*

• Anonym (känslig)

Kom igen!

*puffar på igen*

• Anonym (någon)

Hej igen!
    Nja vi kör ju med de som står ovan, så fler vet jag inte.
    Kan dock tipsa er att gå till kondomeriet och titta, där har de små förpackningar så att man kan testa olika sorter utan att ruinera sig ( i alla fall i Götet). Det finns ju något fler sorter att botanisera bland än på apoteket
    Jag frågade en gång på apoteket om de inte hade något oljebaserat glidmedel, expediten blev jättegenerad...

Kram på er och lycka till!

Svar på tråden Behöver tips och råd ang glidmedel