• Anonym

mollipect

är det hostdämpande eller ska man kompletera med nåt hostdämpande?

• Svar på tråden mollipect
  • Anonym

Mollipect är ju en hostmedicin så den borde ju dämpa hostan. ?

• Anonym

ja då funkar den då inte på mig för den dämpar inte nåt men jag får loss slemmet bättre

• Anonym

Bara slemlösande (min 1-åring har det, och inget hostdämpande under 2).

• Birgitta2

Anonym skrev 2009-02-18 10:49:40 följande:

ja då funkar den då inte på mig för den dämpar inte nåt men jag får loss slemmet bättre
    Har du rethosta? För mig hjälper bara Cocillane Etyfin eller Lepheton då. Men överdoserar man minsta lilla kvällstid, så finns risk att man är pin vaken hela natten (men man hostar inte).
  • Anonym

jo dom är bra men jag är gravid så jag kan ju inte ta dom

• Birgitta2

Anonym skrev 2009-02-18 10:55:02 följande:

jo dom är bra men jag är gravid så jag kan ju inte ta dom
    Aj då...
  • Mrs Winter

systersandra skrev 2009-02-18 11:52:36 följande:

Cocillana går bra när man är gravid.
    Jajemän det gör det Åt det själv.
  • Anonym

men är inte det för starkt? är väl morfin eller nåt sånt?

• Sess82

Jag fick med cocillana när jag var gravid förra gången. Den innehåller morfin men det ska inte vara nån fara ändå.

Ilias 080413
  • Mrs Winter

Anonym skrev 2009-02-18 15:17:49 följande:

men är inte det för starkt? är väl morfin eller nåt sånt?
    Jag åt cocciliana under min senaste graviditet.Min dotter är idag dryga 20 och fullt frisk
  • Birgitta2

Mrs Winter skrev 2009-02-18 15:22:44 följande:

Anonym skrev 2009-02-18 15:17:49 följande:
    Jag åt cocciliana under min senaste graviditet.Min dotter är idag dryga 20 och fullt frisk
    Ja, det är ju inte så att man kolkar i sig en halv liter om dagen! Det är ju ytterst små mängder hostmedicin, och ännu mindre mängder morfin...
  • Angel1978

Tycker man lika gärna kan dricka ljummet vatten eller annan ljummen vätska som att äta Mollipect.
    Tycker inte att den hjälper det minsta.

• Mrs Winter

Angel1978 skrev 2009-02-18 15:24:18 följande:

Tycker man lika gärna kan dricka ljummet vatten eller annan ljummen vätska som att äta Mollipect.Tycker inte att den hjälper det minsta.
    Alla ahr vi olika erfarenheter från detta.En del inklusive jag själv blir hjälpta av hostmedicin...vatten hjälper inte alla.
  • Anonym

nä det hjälper ju inte mot hostan iaf. är cocciliana slemlösande oxå eller bara hostdämpande? måste nog ringa dr i morgon

• Anonym (Toppen)

Tycker man sover riktigt gott på cocilliana :) Huruvida det är skadligt vid graviditet kan jag dock inte uttala mig om.

Men det är en "livräddare" vid mina jobbiga förkylningar där hostattackerna kan sluta med spyor i toaletten..

Svar på tråden mollipect