• Vintersjäl

Är katten Findus en tjej eller kille??

Motivera gärna varför ni tycker som ni gör!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-18 19:22
    Ni på FL är sannerligen otroliga Och lyckas glida så långt ifrån ämnet som man kan komma... Frågan var inte vem som har rätt och vem som har fel, eller huruvida Sven är ett tjejnamn eller ej! Frågan löd helt annorlunda, om vissa av er bara hade läst rubriken så hade ni förstått det

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är katten Findus en tjej eller kille??
  • sonria

Har ingen som helst aning och har tänkt på det förut. Vad jag kommer ihåg så har h*n väl en ganska tjejig röst (en tjej som spelar findus) och jag tror det är meningen att det ska vara en tjej men namnet låter som ett killnamn!

• Linam370

Har alltid tänkt på Findus som en kille

• Chiba

Jag tror att det är en tjej. Vet inte varför men jag har bara fått den känslan

• sonria

Hm, om du nu menar Pettson och findus? Haha!

• Lady Namárië

Katten omnämns ju som "han" i böckerna. Däremot spelades rollen av en tjej när man gjorde TV-serie.

Once upon a time we grew up on stories and the voices in which they were told /Taylor Mali
  • Tecken

Ingen aning, faktiskt. Står det inte i böckerna (t ex "Gubben Pettsson och han/hon gick och...")?

• RonjaMimmi

Har också alltid tänkt på Findus som kille. Har en kattkille här hemma som heter det. Fast i julkalenderna om Pettson och Findus (Tomtemaskinen) så är det ju Ika Nord som spelar Findus fast jag har för mig att jag har läst någonstans att det ändå är meningen att det är en kille.

• Tokitoj

Katten är INTE tjej. Motivera?? Öhh jo för att katten har ett pojknamn....Hur kan man tänka tjej? Jag måste kolla hur folk har motiverat ett sådant svar.

• Chiba

Lady Namárië skrev 2009-02-18 11:48:24 följande:

Katten omnämns ju som "han" i böckerna. Däremot spelades rollen av en tjej när man gjorde TV-serie.
    Gör h*n verkligen det? Benämns som en han alltså?
Svar på tråden Är katten Findus en tjej eller kille??