• MichelleS

Köpa ppiller till min katthona men vart? snabba svar ,tack!

Måste nästan akut köpa ppiller till min katthona men vart ska jag göra det?
    Har sökt på apoteket hemsida men inte funnit något där

• Svar på tråden Köpa ppiller till min katthona men vart? snabba svar ,tack!
  • listo

Vanliga p-piller till katter är ju receptbelagda, så jag antar att du måste vända dig till veterinär och få ett recept utskrivet.

listoplisto.blogspot.com - liiite lite bättre bara.
  • Fru T

Det är receptbelagt så du får kontakta veterinär..

Åh vad jag längtar
  • ludenben

om hon inte ska vara i avel hade jag hellre valt att kastrera henne. Ppiller ökar risken för cancer hos katterna. Men om det inte är aktuellt för dig, så strunta i mitt inlägg

BF 23/4- 09
  • MichelleS
    ludenben skrev 2009-02-18 12:07:03 följande:
    om hon inte ska vara i avel hade jag hellre valt att kastrera henne. Ppiller ökar risken för cancer hos katterna. Men om det inte är aktuellt för dig, så strunta i mitt inlägg

Jo men det är bara för ett par dagar, då jag har en hane här i hemmet till lån =(

Ack också, det kan ju ta tid innan man får tid hos en vetirenär och det lär ju kosta bara besöket med, skit då 

• Mrs Winter

MichelleS skrev 2009-02-18 12:12:22 följande:

Jo men det är bara för ett par dagar, då jag har en hane här i hemmet till lån =(
    Ack också, det kan ju ta tid innan man får tid hos en vetirenär och det lär ju kosta bara besöket med, skit då 
    Ja det är nog det enda sättet för att din katt skall få p piller.
  • Diva

Jo men det är bara för ett par dagar, då jag har en hane här i hemmet till lån =( Ack också, det kan ju ta tid innan man får tid hos en vetirenär och det lär ju kosta bara besöket med, skit då 
    Men ska hon gå i avel? Annars är det som sagt lika bra att du använder veterinärbesöket och kostnaden där till kastrering.
  • ludenben

ojdå... då är det nog att ringa vet. som gäller. Annars får du sära på katterna i var sina delar av hemmet, om du har möjlighet.

Jo men det är bara för ett par dagar, då jag har en hane här i hemmet till lån =( Ack också, det kan ju ta tid innan man får tid hos en vetirenär och det lär ju kosta bara besöket med, skit då 
    BF 23/4- 09
  • Emeles

Som ovan sagts - receptbelagt. MEN man behöver inte ta katten till vetten, det räcker med ett samtal och med lite tur så behöver du inte hämta receptet hos vetten utan de ringer/mailar in det till apoteket.

MEN litet råd - avbryt helst inte löp med p-piller. Det ökar risken för livmodersinflammation! Och löper hon inte så blir hon ju inte heller dräktig. Rör det sig bara om ett par dagars besök av hankatt och det inte är så länge sedan hon löpte hade jag nog istället satsat på stängda-dörrar-metoden.

• MichelleS
    Diva skrev 2009-02-18 12:14:48 följande:
    MichelleS skrev 2009-02-18 12:12:22 följande: Men ska hon gå i avel? Annars är det som sagt lika bra att du använder veterinärbesöket och kostnaden där till kastrering.
    Ja det är frågan hur jag ivll göra. Hon är ju jättefin och så det skulle vara tråkigt om hon aldrig skulle kunna få kattugnar med. Har inte riktigt bestämt mig ennuför det
  • MichelleS
    ludenben skrev 2009-02-18 12:23:52 följande:
    ojdå... då är det nog att ringa vet. som gäller. Annars får du sära på katterna i var sina delar av hemmet, om du har möjlighet.
    Hm inte det lättaste :( bor i en trea  med en tvååring som är överallt och på allt
Svar på tråden Köpa ppiller till min katthona men vart? snabba svar ,tack!