Köpa ppiller till min katthona men vart? snabba svar ,tack!
Måste nästan akut köpa ppiller till min katthona men vart ska jag göra det?
Har sökt på apoteket hemsida men inte funnit något där
Måste nästan akut köpa ppiller till min katthona men vart ska jag göra det?
Har sökt på apoteket hemsida men inte funnit något där
Vanliga p-piller till katter är ju receptbelagda, så jag antar att du måste vända dig till veterinär och få ett recept utskrivet.
Det är receptbelagt så du får kontakta veterinär..
om hon inte ska vara i avel hade jag hellre valt att kastrera henne. Ppiller ökar risken för cancer hos katterna. Men om det inte är aktuellt för dig, så strunta i mitt inlägg
Jo men det är bara för ett par dagar, då jag har en hane här i hemmet till lån =(
Ack också, det kan ju ta tid innan man får tid hos en vetirenär och det lär ju kosta bara besöket med, skit då
MichelleS skrev 2009-02-18 12:12:22 följande:
MichelleS skrev 2009-02-18 12:12:22 följande:
ojdå... då är det nog att ringa vet. som gäller. Annars får du sära på katterna i var sina delar av hemmet, om du har möjlighet.
Som ovan sagts - receptbelagt. MEN man behöver inte ta katten till vetten, det räcker med ett samtal och med lite tur så behöver du inte hämta receptet hos vetten utan de ringer/mailar in det till apoteket.
MEN litet råd - avbryt helst inte löp med p-piller. Det ökar risken för livmodersinflammation! Och löper hon inte så blir hon ju inte heller dräktig. Rör det sig bara om ett par dagars besök av hankatt och det inte är så länge sedan hon löpte hade jag nog istället satsat på stängda-dörrar-metoden.