• Fru Petersson

Kan man trolla bort bläck från tapet?

Vår lilla söta son har ritat några streck på dom väldigt ljusa tapeterna & nu ska vi flytta. Kan man "trolla" bort det? Rita över med tippex eller har du några andra tips?
    Har en hyresvärd som gärna tar betalt för allt som bara går...

• Svar på tråden Kan man trolla bort bläck från tapet?
  • planerat09

När man var liten så fanns det sudd som kunde ta bort bläck. Kanske finns fortfarande på bokhandlarn?
    //Stefan

• Fru Petersson

Fanns det? Har jag aldrig hört talas om!
    Ska fråga dom på bokhandeln.

• planerat09

Det jag hade var runt som ett cykeldäck, dock i ett mycket mindra format.
    Det borde finnas att få tag på, så gammal är jag inte. Flört
    //Stefan

• Fru Petersson

Ja förhoppningsvis var det i mindre format. har ingen lust att köpa ett sudd stort som ett cykeldäck.
    Men tack för hjälpen iaf!

• Pysselsyster

Jag tror det är samma som man suddar skrivmaskinsskrift med. Funkar utmärkt.

• Sesamfrö

Men var inte de sudden för vissa bläckpennor bara? Jag hade såna när jag var liten, men de sudden kunde bara sudda ut bläcket från tillhörande pennan. Ingen annan :o

• Fru Petersson

Pysselsyster skrev 2009-02-18 12:35:41 följande:

Jag tror det är samma som man suddar skrivmaskinsskrift med. Funkar utmärkt.
    Tänk att det skulle finnas enkla lösningar. Hoppas bara jag hittar det någonstans. Jag som trodde att jag skulle få leka med tippex...
  • planerat09
    Sesamfrö skrev 2009-02-18 12:35:48 följande:
    Men var inte de sudden för vissa bläckpennor bara? Jag hade såna när jag var liten, men de sudden kunde bara sudda ut bläcket från tillhörande pennan. Ingen annan :o
    Det är mer än jag vet. Minns bara att det var skitkul i skolan att använda det.
    /Stefan
  • Fru Petersson
    Sesamfrö skrev 2009-02-18 12:35:48 följande:
    Men vad säger du?? Nu hade jag ju börjat hoppas!
  • Pysselsyster

Fråga efter sudd till skrivmaskin. Det är omodernt förstås men någon borde ha det.
    Tänk bara på att det är hårt och kan riva sönder tapeten om du inte är försiktig.

• Fru Petersson

Pysselsyster skrev 2009-02-18 12:41:19 följande:

Fråga efter sudd till skrivmaskin. Det är omodernt förstås men någon borde ha det. Tänk bara på att det är hårt och kan riva sönder tapeten om du inte är försiktig.
    Ok tack. Ska testa.
  • Sesamfrö

Jag har för mej det bara. Den pennan jag hade kunde suddas ut med suddet som kom med. Men det kanske finns också . Men hör efter. Har du tur så dfinns det. Och finns det så borde bläck vara mer populärt än blyerts. :P

• paint it black

Eller så ritar du liknande streck på hela tapeten så ser det ut som att den SKA vara så haha Nej jag vet inte, tip-ex försökte jag dölja ett brännmärke på ett vitt bord med, det blev inte bra alls!

• Fru Petersson

paint it black skrev 2009-02-18 12:51:35 följande:

Eller så ritar du liknande streck på hela tapeten så ser det ut som att den SKA vara så haha Nej jag vet inte, tip-ex försökte jag dölja ett brännmärke på ett vitt bord med, det blev inte bra alls!
    Jaa det var en utmärkt ide!!
Svar på tråden Kan man trolla bort bläck från tapet?