• AnkanF

Barnvagnsvänlig restaurang

Hej allihopa!
    Idag ska jag åka till stan med min syster och mamma, och vi tänkte gå och äta någonstans. Eftersom jag har en 6 månader gammal dotter så måste barnvagnen med. Därför undrar jag om det är någon som har tips på bra restauranger där barnvagnen får plats.
    Det skulle vara kul att gå någon annanstans än Mcdonalds;)

• Svar på tråden Barnvagnsvänlig restaurang
  • NyaMy

Pratar vi Stockholm? I sånt fall, vilken stadsdel ska ni vara i?

• Sara Li

Man kanske kunde behöva lite mer info om VILKEN stad det handlar om innan man kan ge tips om bra restauranger där.

• AnkanF

Oj glömde säga vilken stad... Stockholm menar jag.

• NyaMy

Ok, vart ska ni vara i Stockholm?

• NyaMy

Måste barnvagnen kunna följa med in eller kan ni lämna den utanför om ni sitter i fönster? Funderar, har inte jättebra koll på ställen i "city".

• Sara Li

Vem 17 lämnar barnvagnen UTANFÖR fönstret när man äter på restaurang inne i Sthlm city? Det vore ju jätteoansvarigt i dagens samhälle!

LadyMy skrev 2009-02-18 13:21:32 följande:
    Måste barnvagnen kunna följa med in eller kan ni lämna den utanför om ni sitter i fönster? Funderar, har inte jättebra koll på ställen i "city".
  • NyaMy

Hade räckt om du hade skrivit att du inte vill göra det, jag hade förstått det....jag bor i Vasastan och här gör många det....

• Duckan74

SaraLi, det är väldigt vanligt att vagnar måste lämnas utanför restaurangen. Barnet får naturligtvis komma med. Inget att hetsa upp sig för.
    Är det lunch vi pratar om? Salénhuset är totalt ocharmigt men plats finns det. Kulturhuset är poppis och barnvänligt.

Svar på tråden Barnvagnsvänlig restaurang