• Litetdahl

Alla blöjor läcker bajs!!!!

Min 4,5 månaders bajsar kanske två gånger per dyg. Nästan varje gång läcker blöjan och smetar ner kläderna.... Ska det verkligen vara så här? Visst förstår jag att det läcker ibland men nästan varje gång, säker 4 gånger av 5 läcker det upp bajs över hela ryggen och vid benen.

Jag behöver verkligen tips på en blöja som klarar bajs!!! Vi har provat:

* Libero
    * Pampers (både vanliga och "active")
    * Coop

Inget fungerar.... Suck!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-18 14:38
    Kan tillägga att dottern är lång och ganska smal för sin ålder, men hon bajsar som en elefant.

• Svar på tråden Alla blöjor läcker bajs!!!!
  • Du jag och vi

De va nån som jag känner som hade provat Lidl och va supernöjd...kan ju va ärt att prova dessa...

• Lussekatten87

Har du provat en anna storlek? Ibland beror det på att blöjan är för liten eller för stor!

(¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 31/7 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lussekatten87

just det euroshoppers är faktiskt inte så dumma...och billiga!

• Litetdahl

Jag har varit noga med storlek. Försöker pricka så att dottern viktmässigt ligger "mitt i" det som blöjan rekommenderar.

Lussekatten87 skrev 2009-02-18 14:26:01 följande:
    Har du provat en anna storlek? Ibland beror det på att blöjan är för liten eller för stor!
  • Lussekatten87

hmm.ok..låter konstig.det där med strl på förp brukar sällan stämma tycker jag.
    Om sonen väger ca 9 kg får jag använda byxblöjorna från 10-14 kg för de 7-11 kg är för små.och de läcker aldrig på honom.

• JennyCB

Rekomenderar en större storlek. Har hört andra säga att det hjälpt

• yatsy

Jag tycker faktiskt att ica:s är bättre än libero.. så på dagarna har hon icas och natten libero Up o GO. (hon tar av sig den annars :/ )

• fairyfloss

Rekomenderar moderna tygblöjor i tvådelssystem (blöja+byxblöja). Min har aldrig läckt. Nånsin. Min son är 8 månader och jag har provat massor av blöjor, dessa är bäst.

• Jesster
    Litetdahl skrev 2009-02-18 14:27:29 följande:
    Jag har varit noga med storlek. Försöker pricka så att dottern viktmässigt ligger "mitt i" det som blöjan rekommenderar.
    Ja, men det har inte rikgit med saken att göra utan det är mer en riktlinje. Funkar det inte så får man prova större eller mindre blöja eftersom alla barn är byggda olika.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • snappi81

Pröva en annan storlek, det är ju inte alltid vikten på blöjorna stämmer bra med hur den sitter på barnet.

Linus 070808 ----- *Pyret* Bf 21/7-09
  • versan

Syrran använder 1 storlek större Och själv anvädner vi Ica:s
    det funkar.

• Marma

för oss stoppade läckorna när vi byte till tygblöjor, o andra barnet har jag aldrig märkt att de läckte utom de få gånger han andvände engångs. Rekomenderar tygblöjor....

• PirrPirr

Huggies !!!!!
    Den enda blöja jag är 100% nöjd med. Min lilla tjej har kissat igenom de flesta andra märke men inte dessa, + att de är 20kr billigare per paket än tex Pampers.

• lillabebben

Hon kanske rör mycket på sig så att blöjan glider ner? När min bebis har kläder som är lite stora brukar jag ha trosor på henne, de håller blöjan bättre på plats, annars blir det lätt läckage.

• Chantelle

bamboo .. men som några här har sagt redan använd storlek större .. de gör jag åt mina tanke på vad de kan få ur sig ..

• Litetdahl

Tack för alla svar! Många säger större storlik, ska testa det.

Svar på tråden Alla blöjor läcker bajs!!!!