• elinile

Köpa overall på rea till nästa vinter??

Är det många här inne som gör så eller är det osmart?? Har hittat samma overall som vår dotter har nu fast i 2 storlekar större och funderar på att köpa den, men det kanske är dumt både storleksmässigt och att man kanske ångrar sig när alla nya overaller kommer in till hösten.

Tänkte annars det var lite smart rent ekonomiskt, det är ju ändå halva priset...

• Svar på tråden Köpa overall på rea till nästa vinter??
  • La Lola

Såklart är det smart!
    Tycker jag.

O skulle du av nån anledning inte vilja ha overallen till nästa säsong, ja då är det ju bara att sälja den.

*mamma till Alma 8 år, BF med nr 2; 10 mars.
  • Elina87

Så ska nog jag göra, kändes rätt smart faktiskt :)

• Mrs Ray

Det kan vara smart, men ibland är det svårt att förutse hur mycket barnet växer också.

• AnnaKarin79

så gör jag och det funkar jättebra!!
    ofta är ju overaller lite stora i storlekarna för att man ska ha kläder under osv, men de kläder som jag köpt till min son har funkar perfekt året efter!

• kobebis

har inte själv vågat göra det någon gång...blir det rätt storlek? men nu har jag köpt ett par termobrallor till sonen (som han iof behövde redan nu men är tänkt att han ska ha nästa vinter med). Känns lättare nu när han är 3 och förutse vad han kommer att ha för storlek nästa år. Innan tycker jag inte att det gått...Men har flera gånger tänkt tanken...kan ju sälja den i så fall men blir lite snål i alla fall kanske inte får så mycket för det i alla fall o så blir det ett onödigt köp

• lillamye

körs det nån rea nu poå overaller

älskar mina små prinsessor
  • kirsikka

tips: kolla på barnets BVC:s längdkurva, så har jag gjort när jag köpt "i förväg" på rea och det har alltid blivit rätt storlek.

• guldplutt

så har jag gjort varje år! tycker det har funkat super! SÅ viktigt är det inte för mig vilken färg vår tjej har på sin dagisoverall. då kan man hellre köpa ngn liten fin extrajacka att ha på fritiden när det är säsong.

• Dellan

Är ju bara å handla om det är bra pris! Lägg till 2-3 storlekar så bör det fungera!
    Gör det inte det så har du ju tradera och blocket.. behåll lapparna på så är det ännu lättare å sälja dom till bra pris om det skulle vara urväxt

(¯`°?.¸ ღ♥ GRAVID BF 090318 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Köpa overall på rea till nästa vinter??