• Analoga

Vad smörjer ni era barn med när de är torra om händerna?

Min dotter har blivit alldeles röd och torr på handryggarna. Är väl en kombination av att hon torkar sig dåligt efter hon tvättat sig, kyla ute, blöta handskar - för hon brukar inte vara torr.

Till saken - vad smörjer man lämpligast in en 4-årings torra händer med? hittills har jag smörjt med Idomin, eller kan jag använda min egen handkräm från apoteket: Oliva ?

• Svar på tråden Vad smörjer ni era barn med när de är torra om händerna?
  • snappi81

Min är yngre än din men sen han började på förskola så är hans händer jätte torra, kändes som vi prövat allt men tillslut började jag med niveas kräm (den i plåtburk) smörjde varje kväll innan sängen och nu är han inte alls torr längre.

Linus 070808 ----- *Pyret* Bf 21/7-09
  • ByggareBob

Thilde kan under vintertiden bli extremt torr på händerna. Jag brukar innnan sänggående smörja in med Locobase Repair (apoteket) sedan trä på en strumpa. På morgonen är hon oftast bra igen.
    På tubens baksida står följande "Används till mycket torr hud/skadad hud, 1 till flera ggr dagligen. Innehåller hudidentiska lipider som påskyndar hudens reparationsprocessen. Dryg att använda".
    Vår favorit vintertid!

• Anirac76

Miniderm:) bra resultat på kort tid.

• Analoga

Anirac76 skrev 2009-02-18 20:39:09 följande:

Miniderm:) bra resultat på kort tid.
    Ha ha - precis den har vi köpt på Apoteket idag Frågade nämligen dem om råd och vi blev rekommenderade den
Svar på tråden Vad smörjer ni era barn med när de är torra om händerna?