p-spruta...biverkningar???
hej! jag har nu gått på p-spruta i ca 1,5 år. har fått ta sprutan nästan varannan månad utom sista gången då jag faktiskt inte blödde...så då blev det faktiskt efter tre månader!
har haft de vanliga biverkningarna som man har läst om..jag gick upp lite i vikt, inte särskilt mycket men jag har hög ämnesomsättning och rör mig mycket. ute och går vartenda dag... sen för två månader sedan så började jag känna mig väldigt konstig.. kissade otroligt mycket, mycket problem med svamp o.s.v. men det värsta av allt är min mage...den har inte gått upp så jag blivit tjock, utan svällt är en väldigt bra förklaring på den. Nu har jag en mage som ser ut att vara i 4:e eller 5:e månaden. inga valkar, ingenting. hade mycket smärtor i början men nu har smärtorna ersatts med malande värk. svårt att förklara den känslan men det var läskigt, har aldrig varit med om något sådant! det är som om det spänner i magen.
sen om jag anstränger mig eller är väldigt stressad så får jag brunaktiga blödningar, inte som de blödningarna som jag har haft tidigare månader.
Så nu går ju det stora ryktet om min graviditet vilket inte är det roligaste må jag säga! Man blir ju faktiskt inte gravid med p-spruta, eller hur!!!
så nu undrar jag om det är fler som har varit med om det här?? det är svullnaden som är det värsta, fullt av vätska är vad det är!
Skulle bli tacksam av många svar då jag går runt och oroar mig för min mage hela tiden. (har gått upp från storlek 36 till 42 på tre månader, och då bara vid magen!!!!)
tacksam för svar!
kram från den uppsvällda valrossen!!!