• Ninno

Hur lång tid tar det för magen att se "normal" ut efter förlossningen?

Jag undrar hur lång tid det tar för magen att se någorlunda normal ut igen efter förlossningen? Alltså hur lång tid tar det för huden och allt att dra ihop sig?
    Undrar också hur lång tid det tar innan man blir av med all vätska man samlat på sig under graviditeten?

Snälla bebis kom ut nu!
  • Svar på tråden Hur lång tid tar det för magen att se "normal" ut efter förlossningen?
  • Cornbread

det beror helt o hållet på personen i fråga.. vissa magar blir inte återställda alls

• sidentrassel

Åh gud det här är något jag inte vill tänka på, får sådan ångest då :P

• Houston Dogg

Magen ser inte klok ut precis efteråt, var beredd på det! Sen tror jag att det kanske tog 2- 4 månader innan den var som vanligt igen. Tog nog ett halvår innan hormonranden var borta.

Jag gick upp ganska mycket i vikt första grav och det var tyvärr inte så mycket vatten, så det dröjde några månader innan vikten var nere på normal nivå igen. Jag är ju också förbi bf nu och bara väntar och väntar på att känna något, är mindre den här gången och jättespänd över hur jag kommer att se ut efteråt.

• Weeiii

Min kompis hade platt nästan perfekt mage en vecka efter förlossningen, men hon tillhör nog undantagen...

• Ariel o Melodys Mom

Jag gick upp 25 kilo under båda mina graviditeter, inte en enda bristning, magen var platt igen efter 1 vecka och kilona försvann nästan lika snabbt. Min syster fick massor av bristningar under sin första graviditet (yngre än mig) och har fortfarande överskottshud. Så det beror nog som sagt på person till person.

• Elfva

Det är ju väldigt olika!

Riktigt sig lik blir den kanske aldrig mer... Det är väldigt olika... Min mage blev aldrig sig riktigt lik, jag har ju ett ärr på magen numera Men om man säger så här, gravidbyxorna kunde jag lägga undan relativt snart, någon månad sisådär, efter ett halvår kunde jag ha mina vanliga "smal" jeans men lite pluffsigare än innan är magen allt och det är jag rädd håller i sig och man får helt enkelt leva med det...

Jag samlade nästan inget vatten under graviditeten, däremot efter förlossningen under uppskattningsvis första månaden...

• Midwinter

Min är inte återställd o dottern är 17månader

Visst, jag är överviktig sen innan o har inte skött träning + mat. Så får skylle mig själv haha.. men huden är där mer av iaf, kan jag nog inte styra oavsett.. inte mkt, men lite extra

• Morbid angel

Som du säkert redan föstått så väldigt individuellt.

Jag gick upp 33 kg och hade en jättestor mage.Första gången jag såg den efter förlossningen visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta,den hängde helt seriöst nere vid knäna och dinglade

Men tycker magen återställde sig relativt snabbt,hade gått ner allt efter ca 2 månader och magen såg i princip ut som förut då också,fick inga bristningar.Det enda som egentligen förändrades är min tatuering som blev lite dassig i färgen och att naveln ändrade form

• pindile

magen blir ju som en geleklump just efter förlossningen, ser verkligen knäppt ut.
    men det e ju olika hur lång tid det tar sen, livmodern ska ju krympa först o så...det är ju mest därför det ser så knäppt ut.

min mage är helt återställd sen ett tag, har gått 8 mån, och efter 1 : a barnet tog det ett par mån(utan träning)

• pindile

jag gick i och för sig ner 11 kg, inom 6 timmar efter förlossningen......vet inte hur det gick till....

• Morbid angel

pindile skrev 2009-02-18 18:30:32 följande:

jag gick i och för sig ner 11 kg, inom 6 timmar efter förlossningen......vet inte hur det gick till....
    Barn,livmoder och vätska
  • mammamys4

Min blev aldrig som den var innan.
    Väger normalt, har gått upp mellan 4-7 kg varje graviditet. Nu är jag gravid igen med 4:e barnet och ja redan innan denna graviditet var den hängig, randig och slappare..
    Är också en aktiv person av mig..

Så helt helt olika från person till person är det verkligen

• pindile

morbid angel:

jo, det vet jag.....
    men 11 kg?? de brukar säga att det allt som allt väger 6-7 kg.
    och jag var inte alls svullen i kroppen o hade inte samlat på mig vatten i fötter o liknande....
    så lite märkligt är det allt, det tyckte min BM också....
    och ja som trodde jag skulle få behålla ett par kg iallafall, men nepp, nu väger jag mindre än jag gjorde innan grav.

• Beautiful
    Svar på #14
    pindile skrev 2009-02-18 18:39:10 följande:
    morbid angel:jo, det vet jag.....men 11 kg?? de brukar säga att det allt som allt väger 6-7 kg.och jag var inte alls svullen i kroppen o hade inte samlat på mig vatten i fötter o liknande....så lite märkligt är det allt, det tyckte min BM också....och ja som trodde jag skulle få behålla ett par kg iallafall, men nepp, nu väger jag mindre än jag gjorde innan grav.
    Va samma sak för mig! Gick upp 8kg totalt och dagen efter förlossningen hade jag gått ner 12kg..helt okej för mig
  • pindile

ja man borde väl va glad att det gick så lätt...
    fast jag som e så liten hade ju velat behålla ett par kg ....men men

• vivexa

Min mage ser bra ut efter två graviditeter. Jag har aldrig haft fotomodellkropp utan "vanligt" smal. Ser lika ut nu som innan.

Min mage och kropp såg "normala" ut igen efter cirka 3 månader.

Direkt efter förlossningen försvann cirka 6 kilo.

• emsss1987

min såg ut som den gjorde innan dagen efter men det är jag väl få förunnat

• Hildis

Gick upp ca 14 kg och hade gått ner allt efter ca 10 dagar.

Men magen...ja, vad ska man säga om den. Lite put blev det väl kvar, men då tränade jag inte särskilt heller...

Svar på tråden Hur lång tid tar det för magen att se "normal" ut efter förlossningen?