• Katy Perry

Jag tycker att alltihop är så jävla tröttsamt...

Min sambo har en dotter i 4-årsåldern och efter att ha varit hos oss varannan helg sen vi träffades skulle hon plötsligt börja vara här varannan vecka. Det fungerar inte alls. Vi har nog problem med henne när hon varit här varannan helg, hon är sur JÄMT och sätter sig på tvären när hon inte får som hon vill. Nu får jag "stå ut" med detta varenda eviga dag från att de kommer hem vid fyra-fem tiden på eftermiddagen tills hon lägger sig på kvällen. Hon leker sällan med de andra barnen i huset utan ska jämt stå vid min sambos sida oavsett om han sitter på muggen eller om han lagar mat.

Ärligt talat, jag kan inte komma ihåg sist jag hörde henne skratta eller såg henne le. Hon är så bestämd att hon ska vara sur för att få all uppmärksamhet hon bara kan. När hon leker med de andra barnen gör hon inte annat än hugger och nedvärderar dom eftersom att hon tror att hon är bäst på allt och ingen kan som hon kan.

Jag vill verkligen inte ha henne i mitt liv om det ska vara såhär. Jag tänker inte vara den sura mamman bara för att all energi går åt att lyssna på hennes jävla gnäll hela jävla dagarna.

• Svar på tråden Jag tycker att alltihop är så jävla tröttsamt...
  • hejhejmonika

Hon är fyra år. Beteendet du besrkiver låter väldigt noramlt för fyraåringar. Lägg till det att hon säkerligen kännt sig osäker på relationen till sin pappa (därav klängigheten). Kanske kan det bli bättre nu nä rhon får träffa sin far lite mer.

Naturligtvis får/ska man säga till en fyraåring som "mobbar" sin omgivning, ett så "stort" barn bör få tillsägelser av det slaget. Men då du låter väldigt negativt inställd till henne så får du nog vara uppmärksam på dina egna reaktiner så att inte konfrontationerna eskalerar i onödan.

• Anonym

Fast vad tänkte du när du träffade din partner? Att hans barn inte skulle finnas så mycket i ert liv?
    tycker du hon verkar olycklig, så ta upp det med din partner. Hon kanske reagerar på att en hel del förändrats i hennes liv? och är hon inte så välkommen hos er så känner hon självklart av det.

• Tezz72

TS: Som styvmamma ska man slå knut på sig själv för att alla andra ska må bra!

• Katy Perry

Hon får ju all uppmärksamhet det går att få! Vi har varit tillsammans i 3 år så det är klart att hon har vant sig!

• Anonym
    Svar på #2
    Gud då trött jag blir på frasen "men vad tänkte du på när du träffade någon med barn...."

Allt är inte svart eller vitt för någon!
  • Katy Perry

Anonym skrev 2009-02-18 17:37:53 följande:

Svar på #2Gud då trött jag blir på frasen "men vad tänkte du på när du träffade någon med barn...."Allt är inte svart eller vitt för någon!
    Då är vi två.
    Men jag förväntade mig denna respons, de flesta på familjeliv verkar tro att alltihop är en dans på rosor.
  • Anonym

Det är ingen dans på rosor.. jag har själv tröttnat på mina bonusar.., speciellt tösen som är en liten klängapa och som alltid surar. Aldrig glad och blir bara glad för sunden om hon får som hon vill.. hon är ändå 7 år.
    Jag kan medge att när jag träffa min smabo så trodde jag att det skulle gå bra, men kul tänkte jag, att ha bonusbarn får jag leka låtsas mamma jag som alltid velat ha barn. Detta ska nog inte bli problem.. men joooo det blev det. Förbanne dagen då jag träöffa killen tänker jag ibland =P. MEn jag älskar sambon och jag står ut. Åren går fort och snart är dom tonåringar.. men eee det blir nog INTE en lättare tid.. uschiamej.

• Anonym

Har väl inget med om det är en dans på rosor eller inte. Men när man träffar någon med barn så tänker man väl till?? Många verkar så förvånade att det kan bli strul och vill inte att dessa barn ska ta alltför stor plats.

Man säger ju knappats så om sitt biobarn...

• Tezz72

Det du menar att man ska slå knut på sig själv för att alla andra ska må bra. Och att det är synd om styvbarnen!

Anonym skrev 2009-02-18 17:47:23 följande:
    Har väl inget med om det är en dans på rosor eller inte. Men när man träffar någon med barn så tänker man väl till?? Många verkar så förvånade att det kan bli strul och vill inte att dessa barn ska ta alltför stor plats.Man säger ju knappats så om sitt biobarn...
  • Anonym

Nej det menar jag inte. Men kommer man in i en familj så får man räkna med att det kan bli strul och att barnen faktiskt tar plats.

Svar på tråden Jag tycker att alltihop är så jävla tröttsamt...