Fläktkåpa från Ikea, ok?
Vi smårenoverar i vårt kök och hittade en fin fläktkåpa på Ikea som inte var alltför dyr (2000kr ca) någon som vet om den kan vara nåt att ha och inte bara fin? vet inget alls om fläktar...tacksam för alla svar!mvh/Hanna
Vi smårenoverar i vårt kök och hittade en fin fläktkåpa på Ikea som inte var alltför dyr (2000kr ca) någon som vet om den kan vara nåt att ha och inte bara fin? vet inget alls om fläktar...tacksam för alla svar!mvh/Hanna
Vi har en kåpa från IKEA (som tillverkas av Whirlpool).
Tyvärr ganska högljudd och dessutom väldigt svår att rengöra (man får montera ner hela eländet).
ok, görs alla deras fläktar av Whirlpool? får då är de väl bra? låter som rätt jobbig den ni har, vet du vad den heter så vi kan undvika den ?
Jag vet inte om de gör alla, men många modeller.
Jag kan inte modellbeteckningen, men den liknar den modell som idag heter DÅTID HOO M00 AN (Snacka om märkliga namn..??)
Säger som Pappa G. Vi har en fläkt från IKEA (Whirlpool) i vårt fritidshus och jag blir helt vansinnig varje gång vi lagar mat. Den låter något alldeles fruktansvärt högt.
Det står säkert nåt om ljudnivån i produktbeskrivningen, kolla där. Personligen tycker jag att det är värt pengarna att lägga lite mer på en fläkt som låter mindre, det är ett stort irritationsmoment att behöva leva med en ljudlig fläkt dag ut och dag in i åratal...
ja, det är ju trevligt om man kan prata samtidigt som man lagar mat... Det står ju på deras hemsida hur många decibel dom ger ifrån sig, hur mkt upplevs som för mkt tror ni?
Det beror ju på vad man gör.
Vi ska bygga om våran, och ta bort den inbyggda fläktdelen och ersätta med en kanalfläkt på vinden. Sedan blir det nästan ljudlöst.
pappa g; oj, det lät väldigt avancerat...inget för oss tror jag !
ok, vi bor i hyreslägenhet så vi kan bara ha fläkten med kolfilter...
nån mer med erfarenheter?
puff puff