• FruMadde4barnTätt

flytstolar, någon som vet vad det är? är det till små barn när de badar? hur ser de ut?

hur gamla ska barnen vara för att använda flytsol, var kan man köpa en sådan?

• Svar på tråden flytstolar, någon som vet vad det är? är det till små barn när de badar? hur ser de ut?
  • Viggo och pyrets mamma

Vet inte hur gammalt barnet måste vara men är ganska säker på att det finns i närmaste  välsorterade babybutik. 

~ Viggo min solstråle 080425 ~ Längtar efter en till.....
  • hotten

det är väll dessa uppblåsbara typ badring runt magen men större typ båt el nått annat skoj å så är det även plst undertill med två hål för benen.. LIVSFARLIGA om barnet hamnar fel så finns det ingen chans att den kan komma upp själv..

• hotten

köpa kan du göra i leksaksaffärer å på semestern lite varstans i affärer, hotell

• FruMadde4barnTätt

tack för svaren

• buffybus

såna finns på babyland som du menar..!! det har jag sett.. du ska ha till natalie eller?? dem e så stora så dem välter inte!!

André ska bli storebror i Juli-09
  • FruMadde4barnTätt

buffybus
    tack för svar
    vad bra att de är stora så de inte välter

• hotten

jag vet att de är stora å man kan hamna under dem på nått sätt speciellt om man inte sitter/står still. det har ju hänt dödsolyckor med sånna å finns väll varningstexter oxå...

• evaoregon

hotten skrev 2009-02-18 19:52:47 följande:

det är väll dessa uppblåsbara typ badring runt magen men större typ båt el nått annat skoj å så är det även plst undertill med två hål för benen.. LIVSFARLIGA om barnet hamnar fel så finns det ingen chans att den kan komma upp själv..
    Verkar helt onödigt att köpa en sådan enligt den här artikeln

www.icakuriren.se/ArticlePages/200410/04/20041004140509_Administrators941/20041004140509_Administrators941.dbp.asp
  • Dolphingirl

Min åsikt om flythjälpmedel är att man ska aldrig ha hjälpmedel till barnen som "sitter fast" utan att barnen håller i dem. Det ger en falsk trygghet och barnen tror att de har en bättre förmåga än de har. Den gången de glömmer ta på sig hjälpmedlet sjunker de som stenar.

Använd endast hjälpmedel som barnet självt måste hålla fast i och låt det lära sig vad som händer när det släpper taget.

Faktum är att sk. armpuffar är en av de största orsakerna till dunkningtillbud bland flickor i bl a USA (och andra länder där det ofta förekommer egen pool hemma)(enligt vad jag lärt på simlärar- babysimsutbildning)
     Varför?
    Jo, barnen tror att de är duktiga och kan simma och hålla sig flytade när de badar då de har puffarna på. Så behöver de gå på toa. Då måste de ju ta av puffarna för att få av baddräkten. När de är klara på toa fryser de och snabbar sig på med badräkten och hoppar i bassängen och glömmer ofta att ta på puffarna igen.

Gabriel är här! 080804 kl 05.20
  • FruMadde4barnTätt

men jag har tänkt använda flytstol till vår 1 åring, och självklart är jag ändå med hela tiden med henne i vattnet och håller i flytstolen. då är det ju ingen fara.

armpuffar använder vi inte till vår 2 åring för han vill inte ha dem på.

Svar på tråden flytstolar, någon som vet vad det är? är det till små barn när de badar? hur ser de ut?