• Aprilknytet

storlek på silikonbröst?

Hej! 18:e mars har jag tid för operation och förstoring av brösten! gillar ej brösten efter amningen! vilken storlek ska man ta? jag är 162 lång och väger 56 kg, är kurvig! funderar på 330 men funderar på om det är för litet.. vill inte ha mega stora bröst, inte heller små! vill ha jämt över normalt.. lite stora bara! hoppas någon förstår vad jag menar.. =) har någon erfarenhet? har i alla fall valt geléhallon, runda som inplantat!

MVH Jenny

• Svar på tråden storlek på silikonbröst?
  • Kokospingla

Vad säger din kirurg om 330 cc?
    Hej förresten:)

Låter lite som 330 cc är lite mkt, för din längd och vikt. Svårt att säga ju när man inte ser resten av kroppen.
    Jag tog 330 cc i varje, och jag fick stora, iomed min längd på 175 cm.
    Vilken kupa vill du uppnå?

• Aprilknytet

jag vill uppnå en stor C.. min läkare sa bara att jag skulle gå på min egen känsla, åka hem och stoppa i rispåsar. men tycker inte man kan se storlek på rätt sätt då. vad har du för inlägg? men du fick stora bröst alltså med 330?

mvh

• Kokospingla

Stoppa i rispåsar?
    Hos en seriös plastkirurg så provar man sig fram med deras inlägg, och ett utlåtande sker därefter. Tex. min kirurg vägrade operera större inlägg, då resultatet skulle avvika för mkt från mitt önskemål.
    Jag fick D kupa med 330cc, är supernöjd. Vart dock något större än väntat.

Mvh Kokos

• Aprilknytet

men det fick jag göra när jag va där.. pröva olika storlekar och sorter! men att lägga in inläggen innanför min egen bh tyckte jag bara såg konstigt ut.. men beror det även på vilken storlek man har på brösten innan? ju större ens egen bröst är desto större blir de efter operation? har du geléhallon?

mvh jenny

• MaryD

Hejsan!

Om du vill uppnå c-kupa låter det mkt med 330. Jag har stor C-kupa (t o m D-kupa med vissa bh´s) och jag har lagt in 250.

• Kokospingla

Huvudsaken du själv känner dej bekväm med din nya storlek :)

• tessan8micke

Nu är jag lite mindre än dig, men jag har 250 och stor c-kupa, d ibland, 330 låter som att det kommer bli större än c.

• TereseA

undrar lite..

vad menas med 250 o 330 och cc??..vad motsvarar dem?..jag har tex 75a.

Akiim är mitt liv 071004
  • Bebbe2006

Det är ju nästan omöjligt att säga. Det beror ju på vad du har idag. 330cc på din kropp motsvarar 2-3 kupstorlekar skulle jag gissa.

Jag har 350cc och gick från B eller liten C till D eller DD, och jag är 170 cm och väger 63 kilo.

• Kokospingla

Tex. 250 cc är mängden silicon i inlägget. Inte bh storleken:)

Svar på tråden storlek på silikonbröst?