• tezz840

    Erfarenheter av Primera Air?

    Vi ska eventuellt åka ner till Turkiet med Primera Air i sommar och tänkte höra om ni hade några erfarenheter av dom?
    Har inte flygit på många år och aldrig med dom...
    Var inne på deras hemsida men fick inte ut så mycket av det, sen så stod det på engelska med.. =)
    Kan man ta med sig sulky ombord?
    Och hur funkar det om man skulle ha med sig välling? Jag tänkte på sån tetrapack... E det tillåtet?

  • Svar på tråden Erfarenheter av Primera Air?
  • Pokergirl

    Varför ska du ta med sulky ombord? Den checkar du ju in, handbagage tar du med dig ombord.

  • tezz840

    Pokergirl skrev 2009-02-21 22:57:10 följande:


    Varför ska du ta med sulky ombord? Den checkar du ju in, handbagage tar du med dig ombord.
    jag har läst att man kan få ta med sig den ombord på vissa bolag. så slipper man stå o vänta på den och bagaget mitt i natten. då kan ju han ligga i den under tiden ifall han skulle sova...
  • Olw

    Vi ska flyga till Cypern,solresor/primera air.

    Planen togs i trafuk 2007 och är ett av de miljövänligaste och modernaste flygplanen på marknaden idag.
    tv skärmar på var tredje rad,moderna läderstolar i hela kabinen.
    Tre toaletter en längst fram och två bak.

    (fakta tagen från (ticket selection-tidningen våren sommaren hösten 2009)

    Fyll gärna på tråden med erfarenheter av ex maten på planet

  • Olivers  Mamma

    Vi kom hem igår efter att ha åkt med solresor/primera air. Supernöjda med servicen ombord, maten var god men portionerna små (mindre än vanligt men det kanske är standard nu, har inte flugit sen oktober)
    Sulky ombord, nope, såvida det inte är typ en quinny zapp som blir pytteliten.
    Dock blev våran vagn förstörd (inte just flygbolagets fel) och deras maxersättning är inte så jättehög så man får hoppas på att hemförsäkringen täcker något

    Trevlig resa!

  • Extramoster

    Åkte med Primera Air till Malta oktober 07, fina och frächa charterplan. Kan inte klaga på dem, däremot åker jag/vi aldrig mer med Solresor och tror att det är de som anlitar Primera Air

  • Olivers  Mamma

    Fick välrdens snabbaste svar angående vår vagn, skickade in alla papper så de hade dem i tisdags och igår mailade de och sa att de täcker hela kostnaden för en ny vagn och att pengarna sätts in omgående.
    Supernöjd med deras service måste jag säga

  • Gladskit

    Vi reste med dem (genom Solresor) i vintras och det funkade bra!
    När det gäller paraplyvagnar på flyg så är det väldigt sällan som man får ta med sig den till gaten när man reser charter.
    Eftersom det serveras mat ombord, man har taxfreeförsäljning och folk i allmänhet har mycket handbagage med sig så finns det inte plats!
    Om man däremot reser med reguljärflyg (SAS, BA osv.) så kan brukar chansen vara större att man får ha med sig vagnen. Det är min erfarenhet i alla fall!

  • vackrastarflow

    just nu ställer Primera in flera avgångar pga för lite intresse. alltid det negativa med att åka charterflyg. men det är verkligen inget fel på dem i övrigt.

  • lockig77

    Vi åkte med Primera Air och solresor till Egypten för några veckor sedan. Planen var helt okej, relativt nya och fräscha. Utrymmet var hyfsat, finns bolag som har mer benutrymme och de med mindre. Maten var helt okej, gott, men relativt små portioner. Vi tog med färdigblandad välling i tetra. Hade tre-fyra paket och någon fruktbägare med ombord utan problem. På hemvägen brukar det aldrig vara problem att få med vätska. (Vi hade en 1 1/2 liters vattenflaska utanpå ryggsäcken som ingen sa något om.)

    På hemvägen blev vi erbjudna att behålla vår stora vagn ända fram till gaten, sedan lastades den av markpersonal precis utanför planet. Ombord tror jag inte du får ha en sulky av samma orsak som nämdes ovan (taxfree-försäljningen, mkt handbagage etc).

    Vårt flyg hem blev femton timmar försenat pga av tekniskt fel, men vi fick reda på det i god tid, hade inte ens hunnit packa, fick behålla rummet och vår all-inclusive fram till transferbussen hämtade. Väl hemma fick vi ersättning både från solresor och försäkringsbolaget (via Eurocard) för förseningen. Vi fick en extra soldag och semestern blev 2400 kr billigare! Verkar dock som Primera ofta drabbas av denna typen av förseningar, så det kan vara ett gott råd att planera med lite extra mat etc.

    Lycka till med resan!

Svar på tråden Erfarenheter av Primera Air?