Åka nattåg med en 4½ åring och 2 åring
Någon som rest med barn på nattåg. Hur har ni sovit, i egen kupé. Är sängarna breda så man kan sova med den lilla i samma säng, för man kan väl inte få spjälsäng
Någon som rest med barn på nattåg. Hur har ni sovit, i egen kupé. Är sängarna breda så man kan sova med den lilla i samma säng, för man kan väl inte få spjälsäng
Blev lite intresserad av frågan..
Gäller det Sverige?
SJ skriver ju på sin hemsida att ett barn upp till 10 år får åka gratis om man delar säng med den vuxne.
Min erfarenhet sträcker sig bara till liggvagn, och där hade det känts mycket trångt med någon mer i sängen.
SJ har ju dessutom flera typer av sovvagnar med olika typer/storlekar av sovkupéer.
Jag har åkt nattåg till Norrland ett antal gånger med mina tjejer som är 4 år och 10 månader. Vi brukar ha en egen sovkupe med tre sängar. 4-åringen sover i mellanslafen. Jag och lillasyster längst ner. Ganska trångt, men det fungerar. Annars är ett tips att boka en två-bäddskupe som har bredare sängar. Jag har dock inte lyckats få tag i någon när jag har rest. Jag tycker det har fungerat jättebra och barnen har sovit hyfsat alla resorna.