• Dorro85

Distansutbildning inom barn?

Är det någon som vet om det finns någon distansutbildning på högskola där man kan läsa till förskolelärare, dagisfröken eller liknande?

Eller kurser? Men helst en hel utbildning.

• Svar på tråden Distansutbildning inom barn?
  • Goziz

Jag tror att Växjö universitet har något sådant men är inte helt säker. Gå in på eee.studera.nu där kan du söka kureser o utbildningar i hela sverige

• FL Lisa

Jag tvivlar mycket starkt på att det finns någon helt nätbaserad hel utbildning för förskollärare men däremot vet jag att en del mindre orter håller distansutbildning där man då får en klass att tillhöra som man kan göra grupparbeten och liknande med...sen har dom träffar och föreläsningar då och då..ibland på orten och ibland på den högskola dom tillhör.

• Goziz

Inte nätbaserad men distans finns det

• Dorro85

Goziz skrev 2009-02-18 20:47:09 följande:

Jag tror att Växjö universitet har något sådant men är inte helt säker. Gå in på eee.studera.nu där kan du söka kureser o utbildningar i hela sverige
    jo, jag provade söka... men jag hittade inget... men vet att det SKA finnas... eller tror det iaf.. KY kanske? Hm..
  • FL Lisa
    Goziz skrev 2009-02-18 20:52:50 följande:
    Inte nätbaserad men distans finns det
    precis. Men då känns det ju lite som att det beror på var hon bor. Jag vet att Luleå universitet har distansutbildning bland annat i Gällivare och Kiruna..men det hjälper ju inte riktigt om hon bor i tex skåne
  • Dorro85

FL Lisa skrev 2009-02-18 20:52:09 följande:

Jag tvivlar mycket starkt på att det finns någon helt nätbaserad hel utbildning för förskollärare men däremot vet jag att en del mindre orter håller distansutbildning där man då får en klass att tillhöra som man kan göra grupparbeten och liknande med...sen har dom träffar och föreläsningar då och då..ibland på orten och ibland på den högskola dom tillhör.
    Ok... för närmaste är Jönköping för min del när det gäller högskola (8 mil enkel resa) och jag har en liten på 4 månader och känner verkligen inte för att börja studera så riktigt...
  • Dina81

högskolan dalarna tror jag har något

• FL Lisa
    Dorro85 skrev 2009-02-18 20:54:14 följande:
    FL Lisa skrev 2009-02-18 20:52:09 följande: Ok... för närmaste är Jönköping för min del när det gäller högskola (8 mil enkel resa) och jag har en liten på 4 månader och känner verkligen inte för att börja studera så riktigt...
    du kanske kan testa surfa runt på din kommuns hemsida och se om inte dom har information om vilka distansutbildningar som finns i din kommun
  • Taggtroden

Dorro85 skrev 2009-02-18 21:02:07 följande:

Taggtroden skrev 2009-02-18 20:58:51 följande:
    fast det är inte distans eller?
    Jo, den finns som både och.
    Om man kollar där nere vilka kurstillfällen som ges så finns det på helfart distans från Härnösand mot Förskola och förskoleklass samt mot Förskoleklass och grundskolans tidigare år och mot Fritidshem.
  • Dorro85

Taggtroden skrev 2009-02-18 21:12:30 följande:

Dorro85 skrev 2009-02-18 21:02:07 följande:
    Jo, den finns som både och. Om man kollar där nere vilka kurstillfällen som ges så finns det på helfart distans från Härnösand mot Förskola och förskoleklass samt mot Förskoleklass och grundskolans tidigare år och mot Fritidshem.
    ah jag såg det =) skulle göra en anmälan, men det är inte öppet än på studera.nu för ansökningar. undra om det finns några obligatoriska träffar??? står ett sträck, men jag ve inte...
  • FL Lisa
    Dorro85 skrev 2009-02-18 21:14:45 följande:
    Taggtroden skrev 2009-02-18 21:12:30 följande: ah jag såg det =) skulle göra en anmälan, men det är inte öppet än på studera.nu för ansökningar. undra om det finns några obligatoriska träffar??? står ett sträck, men jag ve inte...
    "Sammankomster: Inriktningarna på distans innebär 4-5 sammankomster i Härnösand varje termin, 4-5 arbetsdagar/tillfälle."
  • Taggtroden

Dorro85 skrev 2009-02-18 21:14:45 följande:

Taggtroden skrev 2009-02-18 21:12:30 följande:
    ah jag såg det =) skulle göra en anmälan, men det är inte öppet än på studera.nu för ansökningar. undra om det finns några obligatoriska träffar??? står ett sträck, men jag ve inte...
    Deras flesta lärarutbildningar har 4-5 träffar per termin i en vecka eller över ett veckoslut. Jag tycker nog att du ska ringa innan och höra hur det går till med träffar, för annars kan man aldrig vara säker. Min syster har anmält sig flera gånger till kurser där det står på nätet att det inte är några träffar men sedan är det det ändå...
    Men jag tror det är svårt att hitta lärarutbildningar utan träffar... letar själv allmänna utbildningsområdet på distans och helfart, helst utan träffar...
  • Goziz
    Dorro85 skrev 2009-02-18 20:54:14 följande:
    FL Lisa skrev 2009-02-18 20:52:09 följande: Ok... för närmaste är Jönköping för min del när det gäller högskola (8 mil enkel resa) och jag har en liten på 4 månader och känner verkligen inte för att börja studera så riktigt...
    Jag läser i Växjö o vi har personer som bor i Gislaved. Vet inte riktigt hur långt det är
  • Goziz

Gå in på växjö universitet www.vxu.se så har den denna : Lärarutbildning på distans med inriktning mot förskola och förskoleklass Nätbaserad utbildning
    210 högskolepoäng

Sidan jag hittade denna på är : http://druvek.vxu.se/utb/program.lasso?ID=PR1140 Jag sa ju innan att jag känner folk som läser denna  =)

• Dorro85

Goziz skrev 2009-02-18 22:31:20 följande:

Gå in på växjö universitet www.vxu.se så har den denna : Lärarutbildning på distans med inriktning mot förskola och förskoleklass Nätbaserad utbildning210 högskolepoängSidan jag hittade denna på är : druvek.vxu.se/utb/program.lasso Jag sa ju innan att jag känner folk som läser denna  =)
    wow... kanon ju! den ska jag fan söka :)
Svar på tråden Distansutbildning inom barn?