rottweilers
Jag bara undrar om det är ngn som vet nåt om rottweilers som föds utan svans..inte ens stubb.
Jag bara undrar om det är ngn som vet nåt om rottweilers som föds utan svans..inte ens stubb.
nej, men alla raser kan få defekter.
dom flesta rottisar kuperas olagligt och så säger ägarna att dom är födda så. synd.
men denna hunden är inte kuperad för det finns ingen stubb eller märke att den blivit kuperad...
då är det nog en missbildning är det en valp?
ja, det är en valp..finns 2 likadana
Rottisar kan födas med så kallad stubbsvans. Det anses som oseriöst i de flesta kretsar på grund av att det just står i rasstandarden att de SKA ha svans och att det dessutom är en genetisk defekt.
Personligen tycker jag rottweilern ska ha svans och skulle aldrig någonsin köpa en stubbsvansad sådan.
Det finns tyvärr kennlar i Sverige som satsar mycket på detta. Kan inte reglerna ordentligt men de är inte OK att ställa ut och kan därmed inte koras heller eftersom de saknar svansen.
Satsar på att ge deras hundar stubbsvans, menar du?? :O
Man kan ju snabbt se om uppfödaren är seriös. vilket pris har dom defekta valparn? eftersom dom inte är rasstandard ska priset ligga där efter. men föder dom upp utan stamtavla är dom inte seriösa och tar dom samma eller mer för dom defekta fast dom har stamtavla ska du inte köpa där alls.
Föder man upp enbart brukshund på utseende eller defekt så är det inte säkert att hunden har bra psyke.
Är föräldrarna testade?
EvilBetty skrev 2009-02-18 21:46:13 följande: