• Flizan30

Utbildning till hudterapeut o starta eget!

Jag jobbar sedan några år tillbaka inom kontor. Jag är såå missnöjd med lönen och trivs inte alls med mina arbetsuppgifter. Räknar oftast timmarna tills jag får gå hem för dagen. Min stora dröm är att bli hudterapeut och starta eget. Jag vet att det kanske inte blir så lätt, men jag vill inte heller bli bitter och klaga på allt när jag bara är 28 år. Själva utb. är ju dyr och sen så antar jag att man måste ha startkapital för att öppna eget. Min man tycker att det är för riskabelt då jag väntar vårt andra barn (tänkte isåfall vänta till efter mammaledigheten). Min familj tycker också att det låter riskabelt och att arbetsmarknaden verkar osäker. Hur tycker ni jag skall göra? Finns det någon som känner någon som har läst till hudterapeut och vet hur det har gått för dem? jag funderar på att jobba kanske 50% samtidigt som man öppnar eget i början. Alternativet att jobba kvar på kontoret tills jag blir pensionär känns int e så lockande..

• Svar på tråden Utbildning till hudterapeut o starta eget!
  • babykaboom

Min kompis har utbildat sig till hudterapeut i danmark, och ska med en gång efter examen starta eget!!! Har redan köpt lokal och allting!!! Är sååå stolt över henne!

Ville bara säga- allt är möjligt!!! You go girl! Just do it!

Är själv i samma sits, 26 år gammal och blite bitter för att allt inte blev som man trodde... Jag tycker verkligen att du ska följa drömmen!

Lycka till!

• Flizan30

Tack för ditt inlägg!Ibland behöver man nog bara lite pepping och inte bara negativa kommentarer. När man börjar närma sig trettio och har barn så förväntar sig ju ens omgivning att man skall ta ansvar och inte "flumma runt".Vilken fin bröllopssida du har lagt upp! Måste bara fråga. Såg att du i din presentation har lagt en fin bakgrund med fjärilar på. var får man tag på sådana?

• jasmine

Hej,

jag funderar själv på att sadla om och lämna en fast anställning med bra lön för att plugga till sjuksköterska. Visst blir man osäker.

Det finns en kostandsfri utbildning till hudterapeut (i stockholm) som även berättigar till studiemedel. Kan kanske kännas lite tryggare. Klistrar in länken till den skolan nedan. Lycka till!!

www.stk.edu.stockholm.se/inriktningar/vuxenutb/vuxenutb.htm

• naki

En kompis till mig läste i Stockholm, på Beauty Therapist school...det var lite jobbigt och hon var lite osäker...men Så för inte så länge sedan öppnade hon eget. En FOB butik, det går nu kanon för henne.

Så lycka till

Svar på tråden Utbildning till hudterapeut o starta eget!