Ungefär när kunde ni känna rörelser, UTANPÅ magen?
Längtar tills sambon får känna
!
LilleSkutt v 17+4
Längtar tills sambon får känna
!
LilleSkutt v 17+4
Hej LilleSkutt!
Väntar mitt andra barn i mitten av oktober och har ännu inte känt några forsterrörelser. Under min första graviditet kände jag dem tom från utsidan i vecka 18, men nu känns ingenting ännu. På ultraljudet sa dem att det kan skilja massor från mamma till mamma och bebis till bebis. Jag hoppas att det stämmer och att vi också snart ska få känna lite sparkar... Lycka till!
Vecka 21 kände jag nåt första gången
Vecka 24 kände pappan nåt första gången
I vecka 19 kunde min sambo känna och se fosterrörelser på utsidan.
Nångång kring v. 21-23...
Nu i vecka 27 syns det utanpå när det sparkar.
i v 16 kunde min sambo känna utanpå magen
Oj, vad olika det verkar vara. Jag kände första fladdret v 12, första sparkarna v 16-17 och förra veckan, alltså v 19, kunde man känna utanpå.
v 21 kände jag
v 23 kände sambon
kram J
Jag hade lite mage redan innan bebis så det är kanske därför mannen inte kände något förrän v 26-27 eller så. Dessutom har jag en extremt lugn bebis som bara buffar lite och pysslar. Nu sedan v 30 är det i alla fall inga problem för folk att känna pysslingen. Jag kände bebis på utsidan någon gång i v 22-23.
Kram A
som jag fattar det beror det på hur bebisen ligger. och var moderkakan ligger. Min ligger på insidan, mellan bebisen och min rygg därför känns/syns det mer på min magen när den rör sig än om moderkakan legat mellan min mage och bebisen.
När jag var i v.19 kunde man se utanpå magen när Lilla skrutt sparkade. Nu i v.29 så rör sig hela magen. Hihi, det är hur mysigt som helst
Akela > huuuuuuuuuuur gulligt "lät" det inte när du skrev att bebisen ligger där inne och pysslar?
Typ klipper och klistrar? (haha)
vecka 19
v.24.... det ni!!! Den som väntar på ngt gott
I v. 18 el. 19, kommer inte riktigt ihåg, kände min sambo bebben för första gången.
Han visste dock inte om det var bebben eftersom han inte visste hur det skulle kännas men han hade handen på rätt ställe och jag kände att den rörde sig därinne....
Nu i v.20-21 (är precis i skarven) sparkar den som bara attan!
I vecka 18 kunde min sambo oxå känna bebisen.
I vecka 18 kände vi båda de första sparkarna på utsidan. Innan hade jag bara kännt rörelser på insidan.
Nu i vecka 32 rör sig hela magen fram och tillbaka...
Jag kände mina första i vecka 17.
Sambon kände dem i vecka 21...
Nu rör sig hela magen fram och tillbaka... är i vecka 24...
Hej där!
Nu i vecka 21 började jag känna av sparkarna och ibland syns de även utanpå =)
/Kramiz A (20+5)
Nu i v. 24 så syns det utanpå magen att det sparkar och lever. Mkt underhållande. :) Sedan länge har jag känt kullerbyttor i magen fast det inte känts utanpå.