• Äldre 18 Feb 22:18
    48053 visningar
    126 svar
    126
    48053

    Hur länge har barn blöjor?

    Hej!

    Det känns som att barn idag har blöjor betydligt längre än när jag var liten, är född -81. Jag blev satt på potta när jag var runt 1 år och inte långt därefter gick man på sån där lite toa på dagis. Min syster med. Idag springer ju barn med blöjor när dom är 2-3 år?


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 25 Februari ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Hur länge har barn blöjor?
  • Marma
    Äldre 18 Feb 22:23
    #1

    runt där nånstns 2-3 års ålder brukar man börja potträna dom. De har ju blivit fult att potträna egntligen. Man ska vänta till barnet säger till själv nästan. Att potträna som man gjorde för (80-talet typ) är fel enligt många, då tvingar man barnet till pottan.

    Detta e vad jag uppfattat alla runt omkring mig tycker typ

  • Fille Fjonka­n
    Äldre 18 Feb 22:24
    #2

    Tja, många har nog blöjor tills de är 2-3 år. Och?


    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Tingel­ing83
    Äldre 18 Feb 22:25
    #3

    3 år hade min son blöjor till iaf

  • Äldre 18 Feb 22:29
    #4

    Att 2åringar har blöja har nog aldrig varit ovanligt.
    Jag arbetar som förskollärare på en 3-5 års avdelning och när vi får upp 3åringarna har många av dom fortfarande blöja.


    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Äldre 18 Feb 22:30
    #5

    Nä, jag bara undrar. Det är ju så billigt med blöjor med Man ser även 2-åringar ligga på skötbord. Det ser så lustigt ut bara. Jag blev kanske tvingad till att potträna då..


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 25 Februari ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kössen
    Äldre 18 Feb 22:31
    #6

    ja  o mina syskon hade inte blöja efter att vi fyllt två iaf.
    min brorson är 4 i år, var blöjfri när min bror hade honom vv, men nu när han är hos sin mamma så har han alltid blöja igen..

  • godish­järtat
    Äldre 18 Feb 22:31
    #7

    Min stora tjej slutade med blöja när hon var drygt 3år, min lilla tjej har inte slutat, hon är 1år

  • Äldre 18 Feb 22:32
    #8

    storasyster var helt blöjfri dagtid vid ca 2,5 år ålder. Helt utan blöja på natten vid ca 3 år.

  • Äldre 18 Feb 22:33
    #9

    Man låter alltså barnet välja "nu vill jag sluta med blöja?"


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 25 Februari ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fille Fjonka­n
    Äldre 18 Feb 22:33
    #10
    SötFlöt skrev 2009-02-18 22:30:36 följande:
    Nä, jag bara undrar. Det är ju så billigt med blöjor med Man ser även 2-åringar ligga på skötbord. Det ser så lustigt ut bara. Jag blev kanske tvingad till att potträna då..
    Att blöjbarn ligger på skötbord har ju inte med barnets ålder att göra utan att det är en bekväm höjd för blöjbytaren att ha barnet i.
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
Svar på tråden Hur länge har barn blöjor?