• Snorf

    Förbannade glassbil!!!!!

    Hatar han!!!...eller hon!!
    Varannan jä*la onsdag mellan åtta och halv nio på kvällen kommar den dundrandes härutanför, med sitt alarm som väcker dom döda!!...

    Precis när sonen sover som bäst, så vaknar han och blir livrädd..
    hatar det..vad f**n gör han ute den här årstiden???
    Finns det ens någon som köper glass??? NÄR BARNEN SOVER!!!!
    OM jag vill ha glass, så går jag till affären!!!

    Borde finnas jaktsäsong på sånna där...usch så less jag blir.
    min son e inte den lättaste och få att somna om, håller fortfarande på och försöka få han att sova igen..
    Får köra fem minuters metoden...
    Vet snart inte vad jag ska göra..så hjärtskärande och höra han..fy..så less jag blir!!{#lang_emotions_cry}

  • Svar på tråden Förbannade glassbil!!!!!
  • Nyfiken gul

    ta kontakt med glassbolaget och klaga!  Det går faktiskt!

    Den tiden på kvällen ska ALLA visa hänsyn tycker jag i ett bostadsområde, då tokör man inte, spelar itne vrålhögt på bilstereon och tutar inte på folk...


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anemia

    Vi hade en nymfparakit som lärde sig glassbilens melodi. Skitskoj när han drog igång mitt i natten. *NOT*


    Thelma 080925
  • Tingeling83
    Anemia skrev 2009-02-18 23:10:13 följande:
    Vi hade en nymfparakit som lärde sig glassbilens melodi. Skitskoj när han drog igång mitt i natten. *NOT*
    va hehe
  • Heavenlyfaith

    Att inte tuta på folk sent på kvällen?? En tuta är till för att alarmera i trafiken o jag kan då rakt svara att är jag i behov av att tuta av olika anledningar (till exempel varna någon) så inte tänker jag på vad klockan är heller....

    Däremot kan jag till viss del förstå TS då Glassbilen kan anpassa o då hans alarm inte är detsamma som en biltuta som fyller en viktig funktion i trafiken.


    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Dora

    Snorf skrev 2009-02-18 23:05:47 följande:


    Hatar han!!!...eller hon!!Varannan jä*la onsdag mellan åtta och halv nio på kvällen kommar den dundrandes härutanför, med sitt alarm som väcker dom döda!!...Precis när sonen sover som bäst, så vaknar han och blir livrädd..hatar det..vad f**n gör han ute den här årstiden???Finns det ens någon som köper glass??? NÄR BARNEN SOVER!!!!OM jag vill ha glass, så går jag till affären!!!Borde finnas jaktsäsong på sånna där...usch så less jag blir.min son e inte den lättaste och få att somna om, håller fortfarande på och försöka få han att sova igen..Får köra fem minuters metoden...Vet snart inte vad jag ska göra..så hjärtskärande och höra han..fy..så less jag blir!!
    Visst finns det folk som köper glass mitt i vintern och när barnen sover. Jag till exempel! Men jag kan hålla med dig om att den låter väl mycket. Mina barn vaknar dock inte nu när alla fönster är stängda.
    Om glassbilen kunde försöka hålla sina tider lite bättre så skulle de inte behöva tuta så mycket.
  • Snorf

    min son e inte speciellt lättväckt annars , men glassbilen hösr ju över hela stadn..han blir skiträdd...varannan torsdag får jag htrösta han till och från hela natten...
    Förstår att glassbilen bara gör sitt jobb han/hon med, men kan man inte köra på normala tider..typ INNAN kl: 18?
    Ska det va så svårt??!!!
    Igår kväll hade jag inte tid och skriva mer här inne, hade fullt upp med sonen


    Nu säger han mamma
  • Snorf

    Måste tilägga att han står precis utanför vårt hus, och kör i gång sin truddelutt 2GÅNGER innan han åker...
    Då hjälper det varken om man har stängda eller öppna fönster.!!..


    Nu säger han mamma
  • baby2006

    Vi har haft exakt samma problem med glassbilen så vår son är fortfarande än idag livrädd för den och kommer springande med händerna för öronen så fort han hör deras signal och idag är han 4,5 år.
    Det började med att dem ställde sig precis utanför vårt hus och körde på signalen och sonen hade sitt sovrumsfönster precis där så det dånade ju rejält inne hos honom.. och klockan var aldrig före halv nio på kvällen

    Men vi tog faktiskt kontakt med Hemglass och sa som det var att tack vare dem så är vår son livrädd för glassbilen och därav kommer han definitivt inte vilja ha nån glass därifrån..
    Och det svaret vi fick är att dem har som policy att inte köra i bostadsområdena efter kl 20, men det verkar ju inte förarna hålla.. MEn ialla fall så har dem slutat att tuta utanför vårt numera, så jag är nöjd=)

  • Snorf
    Svar på #9
    åhh, vad tråkigt för lillkillen...Glasssbilen e ju inget man ska utveckla fobi för, det ska ju vara roligt  när glassbilen kommer!!
    Tycker iaf jag
    Min son har åxå sitt fönster ut mot gatan, så det hörs mest i hans rum

    Ok, då ska jag ringa till dom under dagen och tala med dom jag med..
    Tack för tipset baby2006!!!
    Nu säger han mamma
  • Karisma

    Jag ser hellre att den kommer på kvällen än att den bara kör dagtid. Hur mga är hemma den tiden? De flesta jobbar ju 7-16.

    Hos oss kommer den 19.00 och har kört klart i hela samhället kl.20. Men fram till 21 tycker jag det är helt ok att den kommer.

    Kanske kan du fråga dem om de kan stanna ngt hus bortanför er och plinga, era grannar kanske inte bryr sig om signalen.

    /K

  • ludenben

    äh, det är väl inget fel på glassbilen... tycker det är ett trevligt inslag. Visserligen brukar den komma här med under sonens läggdax men den kommer ju varje vecka, Han är van vid den nu. Och hur länge tutar den?? inte flera timmar direkt... gillar den, trots att vi sällan köper glass


    BF 23/4- 09
  • Snorf

    Jodå, det e ju trevligt med glass..PÅ SOMMAREN och INTE vid halv nio på kvällen!!


    Nu säger han mamma
  • timalillah
    Svar på #2
    Ha ha shit va lättroad jag är sitter och ASG åt din nymfparakit
  • ludenben

    Jag skrattade med åt det inlägget


    timalillah skrev 2009-02-19 11:38:49 följande:
    Svar på #2Ha ha shit va lättroad jag är sitter och ASG åt din nymfparakit
    BF 23/4- 09
  • Snorf
    Anemia skrev 2009-02-18 23:10:13 följande:
    Vi hade en nymfparakit som lärde sig glassbilens melodi. Skitskoj när han drog igång mitt i natten. *NOT*
    nej, usch vad jobbigt
    Nu säger han mamma
  • ALY538

    Gammal tråd men jag känner flera som har varit rädda för glassbilen, några bodde också i Mönsterås där dom t o m tillverkar glassbilarna. Dom ringde och berättade om situation, dom ändrade sin rutt. :D ^^

Svar på tråden Förbannade glassbil!!!!!