• Anonym (Nervig)

Ni som träffat en nätflirt/dejt på riktigt, vad hände första gången?

Jag är nyfiken på lite berättelser kring att träffa en nätflirt för första gången.

Någon ni chattat med, kanske sett bilder eller webcam på, kanske pratat i telefonen med.

När allt känns rätt, och ni har bestämt er för att ses.

Vad hände? Hur var det? Hade ni sex första träffen?
    Är det ofta man ses och bara känner NEJ, även fast det kändes rätt innan?

Snälla ni berätta, för jag trodde aldrig någonsin att jag skulle stå inför något sånt här. Och nu vet jag inte riktigt hur jag skall tolka mina känslor.

• Svar på tråden Ni som träffat en nätflirt/dejt på riktigt, vad hände första gången?
  • Anonym

man pratar , vi hade sex, blev ihop 3 senare , nu har vi en dotter ihop på 1 år

• Anonym

Vi träffades och det var kärlek. Sex på första dejten, varför vänta?, och nu är vi lyckligt gifta sedan många år.

• Anonym (japp)

Den första personen jag träffade via nätet, chattade jag med i ½ år kanske, pratade även i telefon. Vi dejtade varandra 3-4 ggr innan vi hade sex. Hade ett förhållande men det tog slut.

En annan kille som jag faktiskt träffade via fl klaffade allt med förutom avståndet...vi skulle ses som vänner men hade sex redan samma dag Vi försökte ett tag men det funkade som sagt inte pga. avståndet men vi är vänner än.

• Anonym (mihi)

Jag har gjort det flera ggr. Ibland har det blivit ett förhållande av det, ibland bara en träff.
    Visst kan det hända att man känner att nej vilken dålig idé, fast man trott att det skulle bli kul. Då är det ju bara att hitta på en ursäkt och gå hem igen ;)
    Men av mina erfarenheter så har det varit nästan bara schysst :)
    Några har jag haft sex med första kvällen, andra inte.
    Bara att ta det som det kommer :)

• Anonym (mc)

Vi träffades, åt middag och promenerade. Träffades dagen efter och gick på museeum. Träffades dagen efter det och shoppade. Träffades dagen efter det hemma hos mig och åt middag. Dagen efter det sov han över och sedan dess har vi bott ihop. Har varit gifta fem år nu...

• Anonym (Nervig)

Hur länge pratade ni innan ni sågs?

Och var ni inte fruktansvärt nervös? Var ni på hotell eller träffades hemma hos nån?

• Anonym (Mrs X)

Jag har träffat nätdejter flera gånger faktiskt efter en längre tid av msn/telefon kontakt.
    Jag har flugit från Skåne till Skellefteå och kört bil till Göteborg. Vissa har jag träffat under en tid, men inte blivit så där ritkigt kär i, vissa har jag bara haft trevlig med och inte mer, och en blev jag jättekär i och är nu 4 år senare förlovad med och försöker skaffa en bebis.
    Den regel jag försökte ha var att de jag träffades var en person som jag kände att jag kunde ha trevlig med oavsett om det klickade eller inte. Så det värsta som kunde hända var att vi hade en trevlig middag och sov över i varsin säng liksom.
    Men ärligt..de allra flesta hade jag både trevligt med och sex med. VIssa har jag kvar som vänner/bekanta men jag blev bara kär i en enda.

• Anonym
    Anonym (Nervig) skrev 2009-02-18 23:15:41 följande:
    Hur länge pratade ni innan ni sågs?Och var ni inte fruktansvärt nervös? Var ni på hotell eller träffades hemma hos nån?

jag pratade 1 dygn , nu har vi ju en dotter ihop ..

nee va ej nervöst bara lite men men ta det som de kommer

träffas hos mej

• Anonym (mc)

Vi pratade via datorn i några månader innan vi träffades på en offentlig plats.

• Anonym (äääää)

Några har jag åkt till via halva sverige och bott hos.
    Vissa har bott här i stan så vi har fikat
    Vissa har kommit till mig från andra delar av sverige och bott hos mig

Många har jag haft sex med första gången jag träffat dom. Vissa har jag börjat ha som KK, vissa har jag aldrig pratat med efter den första gången.
    Vissa har jag bara fikat med och sen inget mer. Vissa har jag blivit kompis med.
    Senaste killen jag träffade hade jag sex med direkt och vi är gifta idag och har barn.
    har träffat flera tjejer som blivit mina nära vänner också.

Alltsomallt har jag träffat fler än 200pers från internet under mina år som "internetpratare". Det har gjort också att jag oftast får rätt känsla med dom jag pratar med. Vissa har jag känt att nej, det känns inte bra att träffa personen och då har jag inte gjort det.Har aldrig råkat ut för något dåligt under alla "träffar" jag haft

• Anonym (äääää)
    Anonym (Mrs X) skrev 2009-02-18 23:16:12 följande:
    Jag har träffat nätdejter flera gånger faktiskt efter en längre tid av msn/telefon kontakt.Jag har flugit från Skåne till Skellefteå och kört bil till Göteborg. Vissa har jag träffat under en tid, men inte blivit så där ritkigt kär i, vissa har jag bara haft trevlig med och inte mer, och en blev jag jättekär i och är nu 4 år senare förlovad med och försöker skaffa en bebis.Den regel jag försökte ha var att de jag träffades var en person som jag kände att jag kunde ha trevlig med oavsett om det klickade eller inte. Så det värsta som kunde hända var att vi hade en trevlig middag och sov över i varsin säng liksom.Men ärligt..de allra flesta hade jag både trevligt med och sex med. VIssa har jag kvar som vänner/bekanta men jag blev bara kär i en enda.
    Vi låter ganska lika du och jag ändå
  • k girl

Men gud vad alla är anonyma!
    Jag har varit på flera nätdejter. En del har varit riktiga stolpskott, sådär att man bara VET att det inte kommer bli nåt. Man säger i princip tack och hej och hörs inte mer. Men jag kan ärligen säga att då har det inte heller varit mycket "kemi" i kommunikationen man har haft innan heller.

Och med vissa... WOW. Med en kille var det så otroligt elektriskt, så där att man får gåshud och världen stannar när han står nära (det blev sex, och inte mycket mer än så, men så bodde han också i Skåne och jag i Norrbotten). Med min exman var det så att vi satt och pratade, drack öl och lyssnade på musik in på morgontimmarna. Inget sex. Det blev det längsta förhållande jag har haft hittills. Min nuvarande make - oj så nervöst, för både mig och honom. Jag träffade hans far, halva byn och hans bästa vänner dagen efter vi träffades första gången. Vi visste att det var vi redan då... Japp, vi sexade en del.

• Tingeling83

jag nätdejtat många ggr med

• Anonym (Mrs X)

hehee ja faktiskt!! VI kanske är "väninnor" på msn? *S*

Anonym (äääää) skrev 2009-02-18 23:21:04 följande:

Vi låter ganska lika du och jag ändå
  • Anonym (bra!)

Pratade 2 år innan vi träffades, träffades som vänner men vi visste väl båda att det fanns nått mer. Först var det skitkonstigt, men vi hade båda rest rätt långt så vi gav det några chanser till och när chocken väl hade lagt sig blev det jättebra . Vi hade inte sex på flera veckor men det gick bra ändå . Nu är vi gifta och har ett barn!

• k girl

Anonym (äääää) skrev 2009-02-18 23:19:56 följande:

Det har gjort också att jag oftast får rätt känsla med dom jag pratar med. Vissa har jag känt att nej, det känns inte bra att träffa personen och då har jag inte gjort det.Har aldrig råkat ut för något dåligt under alla "träffar" jag haft
    Jag blev bortkollrad av en kille som charmade mig totalt. Det dröjde ett tag innan jag fattade att något var fel, men fyra inställda dejter, allmänt konstigt beteende och några ertappade lögner så insåg jag att jag inte visste vem personen ifråga var. Alls. Vi träffades dock aldrig.

De enda jag har aktat mig är folk som jag upplever för "på". Inte impulsiva - jag hade en skittrevlig dejt med en kille som tyckte att "du jag kommer över och så käkar vi pizza och dricker en öl istället för att sitta här och snacka, om det är okej?" - utan bara för intensiva och tjatiga.
  • Anonym (äääää)
    Anonym (Mrs X) skrev 2009-02-18 23:24:06 följande:
    hehee ja faktiskt!! VI kanske är "väninnor" på msn? *S*Anonym (äääää) skrev 2009-02-18 23:21:04 följande:
    Haha ja man vet ju aldrig
  • Anonym (kärlek)

Hmm min nuvarnade och jag träffades på nätet...
    Första träffen irl var otrolig! Kärlek vid första ögonkastet!
    Var otroligt!
    Efter fem minuter så höll vi varandra i handen...
    Mysig middag där vi inte kunde slita ögonen från varandra... händer som vidrörde varandra hela tiden....
    Under promenaden hem vår första kyss... fyrverkerier....
    Underbart...
    Hem till mig. Bodde hos min mamma som var hemma något som inte störde honom...
    Vi låg i soffan och tittade på tv med min mamma och höll om varandra allt var så naturligt...
    Ja vi hamnade i säng första kvällen...men har sean dess varit tillsammans och allt är precis så underbart som det var ibörjan.
    Nu skall vi flytta ihop...

Svar på tråden Ni som träffat en nätflirt/dejt på riktigt, vad hände första gången?