• 3småttingar

Vad ska dina barn ha för vårskor? Samma skor till dagis och hemma?

Ingen aning om vad man ska köpa för slags skor till våren?! Totalt glömt av vad sonen hade förra våren.

Har ni samma skor till dagis och hemma?

ღ mamma till Edwin 06 och Ella 08 ღ sandrastaar.blogspot.com
  • Svar på tråden Vad ska dina barn ha för vårskor? Samma skor till dagis och hemma?
  • NinnaBus

Vi kör med samma hemma som på förskolan... Blirt så dyrt annars med en massa olika skor... Brukar däremot ha en extra uppsättning gummistövlar hemma så att de inte glöms här eller där...
    Stora killen (5år) brukar ha sportskor med kardborreknäppning för att han lätt ska kunna ta av och på skorna själv.
    Lillkillen(2½år) har jag inte bestämt än vad det blir...
    Förra året, och även i höstas, var vi tvugna att ha knytskor med dubbelknut på snörena till honom för att personalen på förskolan skulle slippa jaga honom och leta skor... Han är en mästare på att plocka av dem... Och snabbt går det...
    Men nu har det fungerat bra med vinterkängorna så jag tror att vi prövar sportisar med kardborre till honom med i vår...
    Han är i kan-själv-stadiet... Så jag satsar nog på skor han kan ta på själv, så småningom...

• princess of woolfs

Gummistövlar o gympadojor, både till storebror (5år) o lillasyster (2år), antar jag att det blir som vanligt. De har även tunnare kängor för mellankalla dagar. Det jag dock aldrig kan bestämma mig för om de behöver är typ allvädersstövlar som ett mellanting.

• LuMa

princess of woolfs skrev 2009-02-19 07:17:26 följande:

Gummistövlar o gympadojor, både till storebror (5år) o lillasyster (2år), antar jag att det blir som vanligt. De har även tunnare kängor för mellankalla dagar. Det jag dock aldrig kan bestämma mig för om de behöver är typ allvädersstövlar som ett mellanting.
    Samma här.
    Brukar ha yllesockor i gummistövlarna dom där mellandagarna.
    Dom får ha samma skor på dagis som hemma.
  • Jigge

Till 3-åringen så har jag köpt 2 par gummistövlar (hemma och till dagis). Kavat promenadskor med kardborrespänne och förstärkt tå, de kommer hon mest använda på dagis då de är lätta för henne att ta på själv. Ett par Nike gympaskor att ha när det är torrt ute, hemma mest men även på dagis om hon kan ta på dom själv.

• Kina79

Gummistövlar (två par, ett hemma o ett par på dagis) och Gympaskor, brukar oxå bli två par, ett par skitiga och ett par som vi har när vi ska på lite "finare" saker, typ på stan eller hem till nån kompis....så småningom blir de oxå skitiga

• s k r i n d a

Superfit goretex gympaskor (samma på dagis och hemma)
    2 par Skopunkten stövlar (ett par på dagis och ett hemma)
    Kavat läder promenadskor (samma på dagis och hemma)

Svar på tråden Vad ska dina barn ha för vårskor? Samma skor till dagis och hemma?