• Kinya

Konstig "virrande" känsla i livmodern?

Jag har haft en konstig virrande känsla i livmodern (tror jag det är iaf) sedan igår kväll. Känns som ett mellanting mellan "virrande" och en liten liten spinnande katt.

Är det någon annan som också känt så?

• Svar på tråden Konstig "virrande" känsla i livmodern?
  • Emilia007

Ja. Jag har inte listat ut om det kurrar eller "virrar". det känns nästan som att det åker bubblor i magen som en kolsyrad läsk.
    Vet inte heller om jag är hungrig eller mår illa. Jätte konstiga symtom! Och så lite mensvärk till och från.

Känner du igen dig?

• Kinya

Ja, kurrandet/virrandet känner jag igen. Bubblor som i en kolsyrad läsk, bra beskrivning! Undrar vad det är?

Hunger/illamående hänger ihop för mig även när jag inte är gravid så min instinkt när jag mår det minsta illa är äta, kanske därför jag inte mått illa än? Jag mår alltid lite illa när jag är hungrig, inget nytt.

Mensvärken är ju växtvärk när livmodern växer. Hade det från innan BIM-v6 ungefär sen har det varit lugnt på den fronten. kanske lite antydan till det nu de senaste kvällarna men jag är inte säker.

• lilla mej

vilken vecka ar ni i? for det kan vara bebisen som ror sig, jag ar i vecka 23 och tycker bubblorna bara blir storre och storre haha, kan kanna nu att det verkligen ar bebisen som ror sig.

• Emilia007

Jag är bara i vecka 6. Men det känns tydligt.

• lilla mej

oj ja da kan det omojligt vara bebisen for det ar ju ingen bebis ann kanske livmodern som jobbar hart.

• Emilia007

Skulle nog tro det. Men det känns lite konstigt eller märkligt.

• lilla mej

ja fast det ar ju ett tecken pa att det hander saker dar inne, vanta du bara tills du kan kanna bebisen DET ar en konstig men otrolig kansla.. lycka till

• Emilia007

Jag längtar så mycket....förstår inte hur jag ska klara 6 veckor till den "magiska gränsen" och sen ytterligare 6 veckor till ultraljudet....känns som en evighet!

Det pirrar i hela kroppen bara jag tänker på att jag är gravid!

• lilla mej

haha jag vet de forsta 12 veckorna ar nog de langsta i hela livet, men sen bara springer det ivag, kanns som jag skulle vara i v 12 nu men ar i v 23 och fattar inte hur fort det gick hit.

• Kinya

Jag är i vecka 10 (9+3). Så det kan ju inte vara bebisen här heller.

• Kinya

Ingen som vet vad virrandet/pirrandet är för något? Som om det satt en liten liten liten katt därinne och spann, fast utan ljudet. Lite vibrerande. Som sagt, jag är v9+3 idag och kände det första gången igår kväll.

• trebarsmamma

hejsan jag är inte gravid, vad jag vet, men sen i går så har jag haft en pirrande känsla i livmodern och jag undrar vad det kan vara, tänkte om min men sär på g, har inte fått tillbaka den än, jag ammar och sonen är 10 månder.

• Litens mamma

Jag är i v 12 (11+3) och jag tror att det är bebsien jag känner, för jag känner sedan ca en vecka tillbaka ett vispande i nedre delen av magen - svårt att förklara men det känns liksom att det är nå't där.
    Flera har sagt till mig att det visst kan vara bebisen, och jag tror faktiskt att det är det.
    Men i v 6 kan man inte känna. V 10 vet jag inte...?

• persikan84

Litens mamma: Jag tror också att du känner bebisen, tror att jag också gör det. V.12. Känns som att något svischar förbi.. vet inte hur jag ska förklara men aldrig känt så förut=)

• Saga09

Jag känner igen känslan.. häromdagen så var det som om det liksom bubblade.. höll inte på så jättelänge men det kändes underligt.
    Jag är i vecka 12 ( 11+2)

Svar på tråden Konstig "virrande" känsla i livmodern?