• Anonym

Någon som testat minus med stickor från testlagret och plus med CB?

Jag är på BIM+1 idag men har inte fått någon tillstymmelse av min mens, men får bara minus med stirckor från testlagret.se

Jag har två barn sen innan och då har jag testat + på BIM+1 och BIM+2. Men har testat direkt med CB.

Kan det vara så att stickorna från testlagret.se är lite konstiga???

Någon som varit med om att du har testat - med stickor från testlagret..se och sen + med CB?

• Svar på tråden Någon som testat minus med stickor från testlagret och plus med CB?
  • Caranlachiel

Testlagrets stickor tror jag inte är lika känsliga som CB's, för jag har aldrig lyckats med dem. Fick som mest ett svagt svagt plus, och på äl-stickorna fick jag aldrig utslag. Testade positivt med CB dock.

Vecka 36 - and counting! (BF 21 mars)
  • Anonym
    Caranlachiel skrev 2009-02-19 08:50:08 följande:
    Testlagrets stickor tror jag inte är lika känsliga som CB's, för jag har aldrig lyckats med dem. Fick som mest ett svagt svagt plus, och på äl-stickorna fick jag aldrig utslag. Testade positivt med CB dock.
    Okej, kanske ska ta och testa med CB nu någon dag då så får jag ett säkert svar.

Testade du + på BIM eller någon dag över?
  • Anonym

Vet inte om det kanske kan spela in lite med detta...

Jag fick barn för 10 månader sedan och fick min första mens i januari och den varade som den brukade innan graviditeten... Ca 5 dgr.
    Denna mensen startade 21 januari så jag hade ÄL (enligt FL 4 februari), vi hade sex på kvällen den 5e februari.

Så kan det finans riska att jag är gravid???

Känner ömhet i mina bröst till och från, molande/ilande värk till och från i nedre delen av magen till och från. Illamående som går fram och tillbaka.

• Caranlachiel

Testade på BIM + 1.
    Och med tanke på det du skrev ovan så kan du absolut vara gravid om du har haft ägglossning som du tror. Ägget brukar vara möjligt att befrukta upp till 48 timmar efter ägglossning.

• Anonym
    Caranlachiel skrev 2009-02-19 09:52:56 följande:
    Testade på BIM + 1. Och med tanke på det du skrev ovan så kan du absolut vara gravid om du har haft ägglossning som du tror. Ägget brukar vara möjligt att befrukta upp till 48 timmar efter ägglossning.
    Jag har aldrig haft sen mens innan, så jag misstänker ju att jag är gravid. Jag har nu beställt gravtest från babytime.se dom hade billiga CB tester där.

Så jag får väl dom i morgon så får jag testa på lördag morgon, då är jag BIm+4.
  • Caranlachiel
    Anonym skrev 2009-02-19 10:11:41 följande:
    Jag har aldrig haft sen mens innan, så jag misstänker ju att jag är gravid. Jag har nu beställt gravtest från babytime.se dom hade billiga CB tester där. Så jag får väl dom i morgon så får jag testa på lördag morgon, då är jag BIm+4.
    Låter bra. Lycka till!
  • Anonym

Gjorde ett test nu ikvälll med Cb vanliga men fick inte fram någon kontrollstreck... Så jag får göra om i morgon tror jag...
    Tror det kanske var lite för lite urin.

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-20 18:56:36 följande:

Gjorde ett test nu ikvälll med Cb vanliga men fick inte fram någon kontrollstreck... Så jag får göra om i morgon tror jag... Tror det kanske var lite för lite urin.
    Kissar du i en mugg och sen doppar stickan i det så blir det varken för mycket eller för lite.

Sen är det inte så säkert att testlagrets sticka är dåligt, det kan du ju bara veta om du testar dig med både testlagret OCH med CB samma dag (samtidigt typ). Att testa samtidigt med två olika märken är ju inte svårt om man kissar i en mugg och sen doppar i dom. Det är inte säkert att du hade fått positivt med CB på bim+1 heller.

Får du positivt med CB nästa gång du testar kan du mycket väl få positivt med testlagrets stickor om du skulle prova med det testet samma dag.
  • Anonym

Menar inte att man ska behöva göra två test. Men testar du dig med testlagret på bim+1 och får negativt och sen testar du dig på tex bim+3 med CB och får positivt - det finns ju inget som säger att CB är bättre testlagret för det. Testerna har ju inte utförts samma dag. Och väntar du några dagar (som i mitt exempel) så hinner ju hcg-halten stiga osv. MEN det ena testet kan vara sämre än det andra också.

Var bara det jag ville få fram. Hoppas du får ett resultat snart - oavsett vilket märke du använder.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-20 19:02:42 följande:
    Anonym skrev 2009-02-20 18:56:36 följande: Kissar du i en mugg och sen doppar stickan i det så blir det varken för mycket eller för lite. Sen är det inte så säkert att testlagrets sticka är dåligt, det kan du ju bara veta om du testar dig med både testlagret OCH med CB samma dag (samtidigt typ). Att testa samtidigt med två olika märken är ju inte svårt om man kissar i en mugg och sen doppar i dom. Det är inte säkert att du hade fått positivt med CB på bim+1 heller. Får du positivt med CB nästa gång du testar kan du mycket väl få positivt med testlagrets stickor om du skulle prova med det testet samma dag.
    Nej det vet jag med.
    Men jag får väl testa i morgon igen.
  • Anonym

man kissar ju i mugg när man testar med stickor så jag ska göra det i morgon och testa med cb

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-20 19:15:35 följande:

man kissar ju i mugg när man testar med stickor så jag ska göra det i morgon och testa med cb
    Du kan ju kissa på stickan eller i en mugg och sen doppa.
  • NenneN

Testlagrets är känsligare än cb.

• Anonym
    NenneN skrev 2009-02-20 19:16:55 följande:
    Testlagrets är känsligare än cb.
    Är du säker?

Så hade jag varit gravid så tycker jag då att testlagrets stickor skulle ha gett utslag nu på BIM+2
  • NenneN

Anonym skrev 2009-02-20 19:20:00 följande:

Är du säker?Så hade jag varit gravid så tycker jag då att testlagrets stickor skulle ha gett utslag nu på BIM+2
    Ja, det bör de.Det räcker med25hcg i urinet med t.l, medans cb kräver 50hcg/ml
  • LindaKarlsson

Jag plusade med testlagrets stickor på BIM-6. Mycket svagt, men det var ett plus. Inte ens rfsu:s känsliga test visade plus, och det var på BIM-2.

• Anonym

Hmm, tycker det låter som att jag kan släppa tanken att jag är gravid. Det är säkert bara min mens som spökar.

• Anonym (?)

Om du bara haft en mens efter graviditeten så har du ingen BIM. Cykeln kan ha ändrats och det vet du ju inte såhär tidigt.. Du kan lika gärna vara på BIM -5 eller nåt om du inte vet säkert när du hade ÄL.

• Anonym
    Anonym (?) skrev 2009-02-20 19:36:09 följande:
    Om du bara haft en mens efter graviditeten så har du ingen BIM. Cykeln kan ha ändrats och det vet du ju inte såhär tidigt.. Du kan lika gärna vara på BIM -5 eller nåt om du inte vet säkert när du hade ÄL.
    Nej jag vet inte säkert. jag räknar så som jag hade mens innan och jag hade då 28 dagar mellan mensen och 14 dgr till ÄL.
  • Anonym

Testlagrets test SKA vara känsligare än CB.... men jag är nästan hundra på att så inte är fallet! Var gravid tre gånger förra året, testade med både testlagrets och CB:s test, men testlagret visade knappt något streck alls, medan det skrek positivt om CB... om ni har tänkt på det har CB ändrat sina test till att man kan testa redan på BIM-4, förut var det BIM-3... alltså tror jag att känsligheten är ändrad på CB... och testlagrets "testa redan 7 dagar efter ÄL" tror jag inte ett dugg på... verkar bara funka på några få av vad jag hört och upplevt själv...

Svar på tråden Någon som testat minus med stickor från testlagret och plus med CB?