• Lucas 090926

Svårt att få lån?? När blir bäst att söka efter lån?

Diksuterade lite med en jobbarkompis igår ang. bolån i dags läget.

Hur tänker när de godkänner någon? Vi har båda fast jobb & bra inkomst men jag undrar vad som händer om vi väntar med att ta lån tills jag är mamma ledig tex. går de på föräldra penningen då för min del? eller hur räknar dom?

Jag tycker allt de där är en ren djungel.. eller så e de för att jag e blond haha

Någon som vet? :)

• Svar på tråden Svårt att få lån?? När blir bäst att söka efter lån?
  • L i n n

Tant Rosa skrev 2009-02-19 08:49:14 följande:

Diksuterade lite med en jobbarkompis igår ang. bolån i dags läget. Hur tänker när de godkänner någon? Vi har båda fast jobb & bra inkomst men jag undrar vad som händer om vi väntar med att ta lån tills jag är mamma ledig tex. går de på föräldra penningen då för min del? eller hur räknar dom? Jag tycker allt de där är en ren djungel.. eller så e de för att jag e blond hahaNågon som vet? :)
    Jag tror de går på inkomsten du kommer få efter din ledighet. Men är inte säker...
  • thatgirl

Dom kommer räkna på din föräldrapenning men även tänka på att du har ett jobb att gå tillbaka till sen. så det kommer dom också räkna med.

Vilken bank hade ni tänkt gå till??

• Lucas 090926

Vi har ju swedbank, men jag vet i sjutton om vi ska ha kvar dom. Tycker inte de e lika bra som de varit. Handelsbanken pratar alla våra vänner å familjer om att de ska vara såå bra.. så jag vet inte riktigt än.. :)

• L i n n

Tant Rosa skrev 2009-02-19 09:00:46 följande:

Vi har ju swedbank, men jag vet i sjutton om vi ska ha kvar dom. Tycker inte de e lika bra som de varit. Handelsbanken pratar alla våra vänner å familjer om att de ska vara såå bra.. så jag vet inte riktigt än.. :)
    Vi fick nej av Swedbank men ja från Handelsbanken
  • thatgirl

Nej för sjutton gå inte till swedbank!!! Handelsbanken håller jag helt med om.. Dom går inte efter några mallar utan lyssnar och kollar alla era möjligheter för att klara ett lån. Dom kollar även hur gärna ni vill ha lånet också.

Vi fick lånelöfte på handelsbanken men inte swedbank så vi ska byta bank (har swedbank nu)

• Lucas 090926

Okej, är det dags för lån så låter de ju definitivt som att det är dax att byta bank..

Undra hur mycket man kan få i lånelöfte? hade vart rätt intressant och se.. kanske borde ta och boka in en tid..

Men även om vi inte är kunder hos handelsbanken än så går de bra att gå dit och ansöka om lånelöfte? :)

• L i n n

Tant Rosa skrev 2009-02-19 09:42:35 följande:

Okej, är det dags för lån så låter de ju definitivt som att det är dax att byta bank.. Undra hur mycket man kan få i lånelöfte? hade vart rätt intressant och se.. kanske borde ta och boka in en tid.. Men även om vi inte är kunder hos handelsbanken än så går de bra att gå dit och ansöka om lånelöfte? :)
    Ja, fst oftast vill de ju då att du flyttar över allt till dem.
    Jag och min sambo fick där, som sagt, men jag behövde inte byta bank. Jag står kvar på Swedbank och min sambo som kund hos Handelsbanken.
Svar på tråden Svårt att få lån?? När blir bäst att söka efter lån?