• sofiutane

Hur känns det att ha havandeskapsförgiftning??

Jag har högt blodtryck och har haft ont i huvudet från och till ca en vecka. Ska in idag för att kolla bt och urin igen, men jag känner mig ju pigg i övrigt. Om det är havandeskapsförgiftning borde man väl känna sig allmänt dålig eller...??? Nån som haft som kan upplysa lite. Man går ju och oroar sig för inget hela tiden. Har BF på söndag den 22/2.

• Svar på tråden Hur känns det att ha havandeskapsförgiftning??
  • ullis83

Har inte haft det, men min bm sa att om man har otroligt svullna ben och sånt kan det vara ett tecken på det..huvudvärken är ju ett givet tecken..

Lukas 070410 och lilltjejen bf 090521
  • Dodis

Jag hade början på HF i min första graviditet och jag kände ingenting alls!
    Det enda som påvisade det var högt blodtryck och protein i urinen.

• systersandra

Huvudvärk,allmän sjukdomskänsla,illamående,lite magont.
    Hade då proteinuri,högt blodtryck och var svullen.

• Dessie

Jag var väldigt trött & hade en jäkla huvudvärk.

• Fröken Vennberg

kan man ha det utan att vara svullen? vad gör man åt det?

• vi fyra

jag hade det 2 ggr,men jag har själv läst i böcker bla att man bara kan ha det en gång!
    och har även både läst och hört att man får små barn,mina vägde runt 5 kilo
    vet inte riktigt om jag kallar det lite=)

min första var ganska allvarlig,blev inlagd och min kropp höll på att ge upp...
    men som tur var så va jag redan inlagd.

man mår illa,ont i huvudet,svullen,flimmer för ögonen,yr i huvudet,VÄLDIGT stark urindoft,då menar jag på att man kan ha stark urindoft när man är gravid,men den kan vara ännu värre!

• rsv

jag har jsut fått veta att jag har det det började med högt blodtryck sen urinet och sen svajiga blodprover nu är det bara urinstickan som visar högt. Det är väldigt svårt att säga men jag mår bra. Jag är jätte jätte svullen och ökar i vikt nästan ett kilo på två dagar bara i vätska,,det är jobbigt och tungt.

• vi fyra

rsv skrev 2009-02-19 22:08:46 följande:

jag har jsut fått veta att jag har det det började med högt blodtryck sen urinet och sen svajiga blodprover nu är det bara urinstickan som visar högt. Det är väldigt svårt att säga men jag mår bra. Jag är jätte jätte svullen och ökar i vikt nästan ett kilo på två dagar bara i vätska,,det är jobbigt och tungt.
    jag förstår det,jag gick upp 35kg.
    fick även göra ett diabetestest=(
    har du inget flimmer för ögonen?
  • Fröken Vennberg

jag sover dåligt, när jag ligger känns det som om hjärtat är på väg ut, illamående (spyr i bland), ser suddigt, kroppen är helt slut, tycker att det luktar väldigt starkt när jag pinkar, huvudvärk. ingen svullnad.

• rsv

vi fyra: jag har inga ögonflimmer än men jag är rädd för att det kommer,,ibland känner jag mig som om jag gick på valium. Måste det gå så långt att man börjar krampa innan dom sätter igång förlossningen? det vore ju bra om barnet stannar i magen till V35 kanske.

Svar på tråden Hur känns det att ha havandeskapsförgiftning??