Resa med barn till Mexico!?Önskar tips....
Är jätte sugna på att ta en resa till Mexico i mars, önskar lite tips och information om någon varit där med barn??
Har en 18månaders!!
tack:)
Är jätte sugna på att ta en resa till Mexico i mars, önskar lite tips och information om någon varit där med barn??
Har en 18månaders!!
tack:)
Gick väldigt bra med en 11-månaders och 2 föräldrar, hade nog inte orkat åka ensam med ett bran. Tog direktflyg till Cancun 11h, jag och mannen turades om att vagga, leka och mata barnet. Stundtals intensivt, men gick ändå bättre än väntat.
Vi var 9 dagar på Isla Holbox och 5 dagar i Tulum och väldigt nöjda med vårt upplägg. Bussar, taxis och båtar funkade bättre än i Sverige. Sedan hade vi tur att vi höll oss friska.
Hotell och mat ej billigt, men värt det ändå. Ungefär svenska priser. Vår 11-månaders levde på välling, grillad fisk, fruktsallad och omelett.
tack för din information:) Vilken månad var ni där? Var vädret bra eller var det tom. för varmt?Tack!
Isla Mujeres= paradisö utanför Cancun! Laid-back och härligt!
Tulum- lugnt och fantastiskt!
C
Vi var där i början av mars. Varmt och skönt, kring 30C. Helt okej för bebis i skuggan, i synnerhet i närheten av havet där det blev lite havsbris. Tänk dock på långärmad och långbent baddräkt och kläder om det är små barn plus stark solfaktor. Vi försökte dessutom ta en siesta mitt på dagen när det var som varmast, i vårat rum med fläkt. Bra solhatt också bra, legionärshatt från PoP väldigt bra (täcker i nacken också). Kommer inte riktigt ihåg hur det är andra årstider, men mars var suveränt.
Hej Vi ska resa till Playa Del carmen 5 mars, vår son blir 2 år i slutet av april. Har funderat en del på hur flygningen blir, han är ganska livlig men det får helt enkelt bli som det blir, inget man kan oroa sig för innan. Nya leksaker och spännande böcker får fackas ner. Mexico är fantastiskt i mars, har varit där innan- Oh i like . Någon med praktiska tips inför ressan? Något som man verkligen bör tänka på när det gäller lilleman?
Kul att höra, vi siktar på att åka den 19e, inte bokat än, men är på gång:)! Ja jag är nog mest orolig för resan jag med, med tanke på att den går på dagen, men som du säger gäller att ha bra med sysselsättningen med sig!
Åker ni till ett all inclusive hotell eller?
Hur är maten där tycker du?
Hoppas ni får en toppen resa!Längtar så himla mycket!
Barnen brukar!?!! blir trötta av allt ljud, surr och intryck på planet..och somna.!
Vi har sett till att vår äldsta får springa av sig så mycket det går på flygplatsen så att han är trött när väl flygningen börjar.
En annan sak vi kör med är: sist!!! på, så att den faktiska väntan i "sätet" inte blir så lång..
Och först av; så att det blir lugnast så (den kanske är mindre viktig än sist på-regeln).
Dessutom är ni ju 2 vuxna på ett barn! skönt med ombyte så att man kan hjälpas åt!
Lycka till!
C
Vi har halvpension, väldigt praktiskt när man reser med barn, annars lite trist. Vi ska bo på Shangri la Carib, verkar grymt nice. Har ni inte varit i Mexico kan jag varmt rekomendera det!
jag älskar deras mat.BOKA!!!!