• Helena 82

    Ni som testat Cambridge, hur mycket tappade ni i vikt?

    Nu är äntligen graviditeten över och mammakilona ska bort, bort, BORT!! Nu har jag bara 3kg kvar till inskrivningsvikten men jag har ca 20kg som hänger kvar som en nagel i ögat från förra graviditeten!
    Jag behöver snabba resultat, annars tröttnar jag och min dåliga karaktär tar över... Så jag tänkte köra 8 veckor ren kur med cambridge.
    Ni som har kört CB hur många kilo i veckan tappade ni?

  • Svar på tråden Ni som testat Cambridge, hur mycket tappade ni i vikt?
  • Jesster

    Jag är ju en av dom som tappar vikt saaakta och jag har kört CK 2 ggr hittills. Första gången kombinerad kur 7 veckor och andra gången ren kur 8 veckor och jag har sammanlagt gått ner 22 kg. Genomsnitt 1-1½ kg i veckan. Men allt ner är bra Har 5-10 kg kvar *suck*


    Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym

    Har provat en gång första veckan gick jag ner 5 kilo...då var jag inte speciellt överviktig andra veckan 2,5

  • Diva

    Jag körde iof inte ren kur utan åt kolhydratfritt på kväklarna. Jag tappade 12 kg på 18 veckor och då hade jag flera "kalas" där jag drack vin och inte tänkte på vad jag åt.

  • Anonym

    jag gick ner 5 kg på två veckor men jag hade ett bmi på under 25 då. Imorgon ska jag börja en ny kur på två veckor så får se hur mycket jag kan gå ner nu

  • Anonym

    Har två kompisar som använt det och de har hållit på med massa olika innan utan att de lyckats.
    BÅDA har gått ner 10 kg var... de vägde kanske 75-80 innan.
    Och de har hållit vikten i flera månader nu.
    Så go for it!
    Båda sa att det var jättejobbigt de första 2 veckorna, sedan gick det som en dans.

  • Jesster
    izzaizzaizza skrev 2009-02-19 17:15:37 följande:
    Vad är CB och vad kostar det
    TS har skrivit fel, hon menar CK vilket är Cambridgekuren, en pulverdiet som kostar ca 23:- per påse och man äter 3 påsar/dag på ren kur.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • mahlin

    jag är inne på min 8:e vecka ren kur nu och jag har ingen våg så jag vet inte exakt men jag har gått ner mellan 13-17 kg på de veckorna.. men jag har en del att ta av också =)

  • Diva
    mahlin skrev 2009-03-04 11:11:55 följande:
    jag är inne på min 8:e vecka ren kur nu och jag har ingen våg så jag vet inte exakt men jag har gått ner mellan 13-17 kg på de veckorna.. men jag har en del att ta av också =)
    Öh..är inte 8 veckors ren kur extremt hälsofarligt?
  • mahlin
    Svar på #10
    haha.. nej.. såklart inte.
    Ren kur är inte ett dugg farligt så länge man mår bra och har övervikt.
    Däremot rekommenderar CK att man har kontakt med läkare om man fortsätter flera veckor.. men det är inte farligt på något sätt om du har att ta av.

    Det finns de extremt överviktiga som håller på 1-2 år på ren kur och så där så..

    du har nog fått något om bakfoten =)
  • Diva
    mahlin skrev 2009-03-04 19:00:51 följande:
    haha.. nej.. såklart inte. Ren kur är inte ett dugg farligt så länge man mår bra och har övervikt. Däremot rekommenderar CK att man har kontakt med läkare om man fortsätter flera veckor.. men det är inte farligt på något sätt om du har att ta av. Det finns de extremt överviktiga som håller på 1-2 år på ren kur och så där så.. du har nog fått något om bakfoten =)
    Njae, det tror jag nog inte jag fått. Det står mycket tydligt på förpackningarna att produkten inte ska användas mer än max 3 veckor på raken (har en framför mig). Min CK konsult hävdar att man kan köra "kickstart"med ren kur under upp till 3 veckor men sen ska man gå över på kombinerad kur. Konstigt att de säger så olika. Och nej, man kan inte låta vårt matsmältningssystem leva på bara proteinpulver i fler år utan att man får skador. Att "självmedicinera" sig är ju knappast att rekommendera. Den forskning där ren kur använts under upp till 12 veckor har ju varit hos gravt överviktiga och under läkares överinsende.
  • Blomman20

    Det du skriver är helt sant och det gällde fram till förra eller förrförra året men nu är det så att man får dricka Cambridge hur länge man vill.


    Diva skrev 2009-03-04 19:17:52 följande:
    Njae, det tror jag nog inte jag fått. Det står mycket tydligt på förpackningarna att produkten inte ska användas mer än max 3 veckor på raken (har en framför mig). Min CK konsult hävdar att man kan köra "kickstart"med ren kur under upp till 3 veckor men sen ska man gå över på kombinerad kur. Konstigt att de säger så olika. Och nej, man kan inte låta vårt matsmältningssystem leva på bara proteinpulver i fler år utan att man får skador. Att "självmedicinera" sig är ju knappast att rekommendera. Den forskning där ren kur använts under upp till 12 veckor har ju varit hos gravt överviktiga och under läkares överinsende.
  • mahlin
    Diva skrev 2009-03-04 19:17:52 följande:
    Njae, det tror jag nog inte jag fått. Det står mycket tydligt på förpackningarna att produkten inte ska användas mer än max 3 veckor på raken (har en framför mig). Min CK konsult hävdar att man kan köra "kickstart"med ren kur under upp till 3 veckor men sen ska man gå över på kombinerad kur. Konstigt att de säger så olika. Och nej, man kan inte låta vårt matsmältningssystem leva på bara proteinpulver i fler år utan att man får skador. Att "självmedicinera" sig är ju knappast att rekommendera. Den forskning där ren kur använts under upp till 12 veckor har ju varit hos gravt överviktiga och under läkares överinsende.
    Jag läste på din profil att du är " debattör" ..
    Jag tycker sånt är skittrist och har inget behov av det heller. Det stör egentligen inte mig om du vill ha din uppfattning, som enligt mina källor är en missuppfattning. Jag känner dock inget brinnande behov av ha någon slags diskussion, då jag inte har det intresset. När det gäller min diet så har jag och min läkare full koll på den och nej, det är inte extremt hälsofarligt, så mycket vet jag med ALL säkerhet. Om Jesster några inlägg ovan har haft läkarkontakt kan jag dock inte svara på. men det är fortfarande inte extremt hälsofarligt.

    men jag måste ändå säga att om du fortsätter läsa på ditt paket så står det "utan läkarordination ".. vilket var det jag sa.. och ja, det har gjorts forskning på 12-veckors kurs men det finns fortfarande överviktsenheter som långtidsbehandlar med VLCD också.

    och självmedicinering är det ju ingen här som har pratat om heller.
  • mahlin

    TS- Jag har vänner som går på Xtravaganza och itrim som äter VLCD-pulver. De har tappat 15 resp. 16 kg men då på 10 veckor.

  • Diva
    mahlin skrev 2009-03-04 19:46:28 följande:
    Jag läste på din profil att du är " debattör" .. Jag tycker sånt är skittrist och har inget behov av det heller. Det stör egentligen inte mig om du vill ha din uppfattning, som enligt mina källor är en missuppfattning. Jag känner dock inget brinnande behov av ha någon slags diskussion, då jag inte har det intresset. När det gäller min diet så har jag och min läkare full koll på den och nej, det är inte extremt hälsofarligt, så mycket vet jag med ALL säkerhet. Om Jesster några inlägg ovan har haft läkarkontakt kan jag dock inte svara på. men det är fortfarande inte extremt hälsofarligt. men jag måste ändå säga att om du fortsätter läsa på ditt paket så står det "utan läkarordination ".. vilket var det jag sa.. och ja, det har gjorts forskning på 12-veckors kurs men det finns fortfarande överviktsenheter som långtidsbehandlar med VLCD också. och självmedicinering är det ju ingen här som har pratat om heller.
    Vad gör du på ett diskussionsforum om du inte är intresserad av diskussioner? Det är klart att du måste klara av att bli ifrågasatt då du skriver saker som KAN vara hälsofarliga om de missuppfattas av folk. Skärp dig!
    Var tydligare istället så sliper du ifrågasättanden av" hemska debatörer" som jag.
Svar på tråden Ni som testat Cambridge, hur mycket tappade ni i vikt?