• Anonym

Är det möjligt för mig att få GRATIS bröstlyft?

Jag fick barn när jag var 17 år, är idag 20 år. Efter amningen blev brösten helt hängiga. Brsöten växte otroligt mycket under amningen men sedan när jag slutade amma samt gick ner ca 20 kilo så blev det massa överbliven hud kvar. Så nu är dom som skinlappar bara.
    Jag mår psykiskt dåligt av detta, är bara 20 år men har en bröst som bättre passar en 80-åring.
    Vill göra ett bröstlyft och jag undrar om det finns möjlighetn för mig att få det bekostat av landstinget/kommunen? (eller vad det är som betalar)
    Eller krävs det att man har fysiska besvär för att få operationen betald?

• Svar på tråden Är det möjligt för mig att få GRATIS bröstlyft?
  • Buttelina

att tuttarna förändras efter graviditeter är ju knappast ovanligt så NEJ jag tror (och hoppas) inte att du får operationen betald.

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Anonym

Det vore inte rimligt att du skulle få det, för det är ju väldigt många som sitter i samma sits, fått barn och hängig byst.

• vampyria2

Hej, det är inte efter amning som dina bröst hänger utan av graviditeten   Tyvärr så kan du inte få OP beteld

• Anonym

Vad kostar ett bröstlyft ungefär? Någon som gjort det och blivit nöjd? Jag har B-kupa nu.

• Anonym (***)

Räkna med 30.000 ungefär.
    Jag tror dock att man kan få det gratis om det är ett visst antal cm mellan hakan och bröstvårtan

• Anonym

tror knappast att du får op betald. Många sitter i samma sits. Men om det betyder så mycket för dej så tag ett lån på banken.Och försök att spara ihop till en bit själv.

• Stålmamma
    Anonym skrev 2009-02-19 12:41:52 följande:
    Vad kostar ett bröstlyft ungefär? Någon som gjort det och blivit nöjd? Jag har B-kupa nu.
    här kostar det ca 28000kr. har inte gjort någon (än) men har kollat upp så jag vet den dagen jag ska göra
  • Anonym (boob)

varför ska var och varannan kvinna göra tuttar nu för tiden? det verkar ha blivit en jäkla grej av det....
    har du äkta bröst i Usa räknas du som unik,.
    Har det inte gått för långt i samhället? Var glad och stolt som kvinna för att du är naturlig utan iproppade medel.

• Anonym (...)

Kompisen betalade ca 40 000 kr. Då var det inplantat och lyft.

• Anonym

Varför tror du att du skulle ha mer rätt än någon annan mamma?
    Det är en naturlig sak att brösten hänger och det är många som vill dra upp rullgardinerna..
    Fast jag vill oxå ha betalt för det..
    Och lite fettsugning på det för man blir ju lite rund efter en graviditet!

Lycka till hur du nu än gör!

• Prinsessan Leia

förr så fick man bröst op betald här i vår kommun...om man mådde mkt psykiskt dåligt av det. Men då så mng fuskade o utnjyttjade det hela så togs et bort...alltid ska det finnas de som förstör för oss som verkligen behöver det

• Anonym

Hur tar man reda på om man får det betalt? Ringer man bara kommunen o frågar?

• Sotoo

jag vet en som har fått silikonisar betalda av landstinget..

Hon gick till sin husläkare o sa att hon mådde såååå dåligt över sina små tuttar. Dock blev dom försmå så hon fick det en gång till..

Jag tror att hon fick betala typ en skitsumma på 5000.

Så absolut så e det värt ett försök..

• Anonym (***)

Kommunen har inget med det att göra.
    Ska du ändå försöka prova att få det, måste det godkännas genom läkarvården. Så det blir ju VC du ska gå till först och försöka få en remiss

• Anonym

va fick han att säga att hon inte skulle göra som alla andra och hosta upp pengarna....fy helvete vad dåligt JAG mår!!..vill oxå ha:(

Sotoo skrev 2009-02-19 12:56:37 följande:
    jag vet en som har fått silikonisar betalda av landstinget.. Hon gick till sin husläkare o sa att hon mådde såååå dåligt över sina små tuttar. Dock blev dom försmå så hon fick det en gång till..Jag tror att hon fick betala typ en skitsumma på 5000.Så absolut så e det värt ett försök..
  • TezzW

du får inte betalt via landstinget.

Svar på tråden Är det möjligt för mig att få GRATIS bröstlyft?