• white cheese

Var i Oxie ska man bo?

Är det skillnad på de olika delarna av Oxie? Alltså mer bråk & stök nånstans? Var ska man i så fall undvika att bo?

• Svar på tråden Var i Oxie ska man bo?
  • goldensea

Vi bor i Kristineberg och här är det lugnt.

• AlexandraK

Ni borde bo i äldre delen av oxie om ni vill undvika stök... Typ vid kyrkan. INTE vid centrum eller oxievångsskolan.

• white cheese

Ah, ja Oxie utanför Malmö... Tänkte inte på att det kanske kunde vara bra att speca...

"Vid kyrkan" - är det oxie kyrkby? Eller är kyrkbyn större än så?

• Vasen

Jag bor inte i Oxie men har också hört talas om just Oxie centrum som ett ställe man helst inte vill bo på. Har gamla arbetskamrater som trivs bra i Kristinebergsområdet .

• white cheese

Nej, ingen särskild väg (ännu).
    Tänkte bara kolla läget lite, så man vet vilka hus som inte är värda att fundera vidare på...

Tack för råden!

• älskarlivet81

Här vill jag hänga på lite, vi har hittat så fina hus ute i Kristineberg på Glimtvägen. Hur är det där?

• goldensea
    älskarlivet81 skrev 2009-04-15 17:59:02 följande:
    Här vill jag hänga på lite, vi har hittat så fina hus ute i Kristineberg på Glimtvägen. Hur är det där?
    Hehe, husen på Glimtvägen tycker jag är mycket trevliga. Det är trevliga människor i hela kvarteret. Då det är många nya hus är det ju många som är i samma situation, och det är ju alltid trevligt att ha en del gemensamt med grannarna. Det bor dessutom en del barnfamiljer i området vilket jag tycker är trevligt. Att det byggs ett dagis i kvarteret är ju ännu ett plus. Nu har jag ju dock kommenterat utifrån vad jag tycker är bra, jag har ju ingen aning om hur din livssituation ser ut. Jag kan iaf rekommendera Kristineberg!
  • älskarlivet81

Vi körde förbi de nya husen på Glimtvägen och de ligger precis vid stora vägen, så det gick bort..

goldensea skrev 2009-04-20 21:26:48 följande:
    Hehe, husen på Glimtvägen tycker jag är mycket trevliga. Det är trevliga människor i hela kvarteret. Då det är många nya hus är det ju många som är i samma situation, och det är ju alltid trevligt att ha en del gemensamt med grannarna. Det bor dessutom en del barnfamiljer i området vilket jag tycker är trevligt. Att det byggs ett dagis i kvarteret är ju ännu ett plus. Nu har jag ju dock kommenterat utifrån vad jag tycker är bra, jag har ju ingen aning om hur din livssituation ser ut. Jag kan iaf rekommendera Kristineberg!
  • goldensea
    älskarlivet81 skrev 2009-04-21 18:04:03 följande:
    Vi körde förbi de nya husen på Glimtvägen och de ligger precis vid stora vägen, så det gick bort..
    Vid stora vägen? Det är ju bara "50"-vägar runt kvarteret så det är inget jag skulle fästa så stor vikt vid. Smaken är ju dock olika. Jag tror att sjödalshus bygger hus lite längre in i Kristineberg, ni kanske ska kolla där istället?
  • älskarlivet81

Fast vi vill inte ha en genomfartsväg 5 meter utanför vår entre och dessutom låg trädgården ut mot genomfartsleden genom området.. Inte så skoj alltså..

goldensea skrev 2009-04-21 21:49:23 följande:
    Vid stora vägen? Det är ju bara "50"-vägar runt kvarteret så det är inget jag skulle fästa så stor vikt vid. Smaken är ju dock olika. Jag tror att sjödalshus bygger hus lite längre in i Kristineberg, ni kanske ska kolla där istället?
  • goldensea
    älskarlivet81 skrev 2009-04-22 16:43:58 följande:
    Fast vi vill inte ha en genomfartsväg 5 meter utanför vår entre och dessutom låg trädgården ut mot genomfartsleden genom området.. Inte så skoj alltså..
    Nu är ju smaken olika och tur är väl det. Måste dock bara tillägga att huvudentrén är på samma sida som trädgården och carporten och att det inte är ut mot någon genomfartsled. Genomfartsleden du tänker på måste vara Galgebacksvägen och den ligger på baksidan, så den entrén du pratar om måste vara bakdörren.

Hehe, jag försöker inte övertala dig, som sagt.. smaken är olika. Intresset för området just nu verkar ändå vara riktigt högt så det är ju lika bra att lämna plats för de som ser charmen med husen.
  • älskarlivet81

ja konstigt såg det ut i alla fall.. Husen är säkert kanonfina inomhus, men jag vill inte ha trädgården bredvid carporten så alla grannar ser in till en..

goldensea skrev 2009-04-22 21:41:58 följande:
    Nu är ju smaken olika och tur är väl det. Måste dock bara tillägga att huvudentrén är på samma sida som trädgården och carporten och att det inte är ut mot någon genomfartsled. Genomfartsleden du tänker på måste vara Galgebacksvägen och den ligger på baksidan, så den entrén du pratar om måste vara bakdörren. Hehe, jag försöker inte övertala dig, som sagt.. smaken är olika. Intresset för området just nu verkar ändå vara riktigt högt så det är ju lika bra att lämna plats för de som ser charmen med husen.
Svar på tråden Var i Oxie ska man bo?