Var i Oxie ska man bo?
Är det skillnad på de olika delarna av Oxie? Alltså mer bråk & stök nånstans? Var ska man i så fall undvika att bo?
Är det skillnad på de olika delarna av Oxie? Alltså mer bråk & stök nånstans? Var ska man i så fall undvika att bo?
Oxie utanför Malmö?
Vi bor i Kristineberg och här är det lugnt.
Ni borde bo i äldre delen av oxie om ni vill undvika stök... Typ vid kyrkan. INTE vid centrum eller oxievångsskolan.
Ja, kristineberg är också bra.
Ah, ja Oxie utanför Malmö... Tänkte inte på att det kanske kunde vara bra att speca...
"Vid kyrkan" - är det oxie kyrkby? Eller är kyrkbyn större än så?
Ja, vid kyrkbyn. Men runt om också... Bara inte vid centrum.
Är det ngn speciell väg du tänker på? Om ni ska kolla hus eller så?
Jag bor inte i Oxie men har också hört talas om just Oxie centrum som ett ställe man helst inte vill bo på. Har gamla arbetskamrater som trivs bra i Kristinebergsområdet .
Nej, ingen särskild väg (ännu).
Tänkte bara kolla läget lite, så man vet vilka hus som inte är värda att fundera vidare på...
Tack för råden!
Här vill jag hänga på lite, vi har hittat så fina hus ute i Kristineberg på Glimtvägen. Hur är det där?
Vi körde förbi de nya husen på Glimtvägen och de ligger precis vid stora vägen, så det gick bort..
Fast vi vill inte ha en genomfartsväg 5 meter utanför vår entre och dessutom låg trädgården ut mot genomfartsleden genom området.. Inte så skoj alltså..
ja konstigt såg det ut i alla fall.. Husen är säkert kanonfina inomhus, men jag vill inte ha trädgården bredvid carporten så alla grannar ser in till en..