• Jonsson88

Barnmatstol till en 2 åring?!

Behöver köpa en större matstol till min dotter på snart 2 år. Har en sån där vit plast stol från ikea med bord nu men den börjar bli väldigt trång och hon vägrar sitta still i den. Hon sitter mycket bättre i vanliga stolar. Har sett några stycken på ikea men tycker dom e så dyra. Ingen som vet av någon annan återförsäljare som säljer såna stolar? Som är lite högre än vanliga stolar och utan bygel vill säga...

Tack på förhand!

• Svar på tråden Barnmatstol till en 2 åring?!
  • TessaS

Vi har också tripptrapp. De är lite dyrare men å andra sidan så har vi haft sedan han var liten och kan fortsätta ha flera år till. Bara att flytta "trappstegen".

Nu när jag kollar på ikea.se så tror jag de stolarna är billigare än tripptrapp (vi har ärvt våra stolar, så jag vet inte vad de kostar)
    Spontant så tycker jag trästolarna ser "tryggare" ut... utan att ha klämt och känt på riktigt.
    När Theodor blev så stor att han inte ville sitta i vanlig barnstol, så ville han också börja klättra upp själv, så för oss var det viktigt att det var en stabil stol som klarade hans klättrande.

• clembke

Tripp trapp stol finns på blocket från 300-600 o över. Dom flesta ligger väl på 600 vad jag sett, sen finns ju dyrare oxå o har man tur kan man hitta billigare oxå.
    Nya ligger dom väl på mellan 1200-1800 kr tror jag. Jag skulle satsa på en tripp trapp stol då man kan använda dom länge... Finns att köpa med både bygel o utan. Byglen kan du ju ta bort om du hittar en med...

• albatross

ikeas stolar e jätte bra tycker jag. tar lite plats och e lätta att flytta med sig ( även bra och lätta att ha som x-tra pall i köket.) min 6 åring har sin som skrivbordstol och min 3 åring har den som matstol ( köpte den när han var 2 år)
    ps jag pratar om den höga svarta matstolen i trä från ikea.
    lycka till !!

• solida

Den här stolen har min son haft i ett år. Han fyllde just två i januari så han har haft den sen han var ett:

www.familjeliv.se/hem/solida/gallery/phptgkaav.jpg

Jag fick köpa från mitt jobb (förskola) men det finns ju likadana på IKEA. Om du tycker att de är dyra kan du kolla på second hand butiker som Läkarmissionen eller Erikshjälpen. Eller nån vanlig loppis. De är ju av väldigt bra kvalité så de håller i många många år. Min son använder sin stol hela tiden, t ex när han ska diska och laga mat och hämta grejer högt upp.

• Jonsson88

Okej då ska ja kolla på ikea igen. Eller blocket. Tycker själv att tripp trapp stolarna verkar vara kanon bra! ångrar att ja inte köpte en sån från början. synd att dom e så dyra bara. men som sagt man kan ju få tag i en för lämpligt pris på blocket som räcker länge, o förhoppningsvis till fler kommande barn

Tack så mkt för alla svar!!

Trevlig helg på er allihopa!

Svar på tråden Barnmatstol till en 2 åring?!